آموزش‌های HSE به کارکنان شهرداری اراک ارائه می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک از برگزاری دوره‌های آموزشی HSE برای کارکنان شهرداری این کلان‌شهر خبر داد و گفت: در نظر داریم با امضای یک تفاهم‌نامه‌ این آموزش‌ها را فراتر از شهرداری و در سطح شهر نیز ارائه کنیم.

حسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به حادثه‌ای که به‌تازگی در یکی از پارک‌های اراک اتفاق افتاد و باعث داغدار شدن خانواده کودک حادثه‌دیده شد، جلسه‌ای در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک تشکیل شد تا بار دیگر رئوس الزامات HSE به مسئولان این امر در تمام بخش‌های شهرداری یادآوری شود.

وی افزود: مقرر شد این جلسات به‌صورت مداوم و هر دو هفته یک‌بار برگزار شود تا موارد مدنظر به‌طور مرتب هماهنگ شود و مشکلات و تخلفات در این زمینه تا حد امکان کاهش پیدا کند، همچنین از حدود ۲۰ روز آینده دوره‌های آموزشی در این زمینه برای کارکنان شهرداری در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در نظر داریم با امضای یک تفاهم‌نامه این آموزش‌ها را فراتر از شهرداری و در سطح شهر نیز ارائه کنیم.

وی افزود: به‌عنوان مثال در حوزه مواد اشتعال‌زا که همواره خطراتی را به همراه دارد، ممکن است شرکتی در اراک این مواد را مورد استفاده قرار دهد و از آنجا که ما شورای اسلامی شهر هستیم و نه شورای شهرداری، باید این مشکلات را در سطح شهر رصد کنیم، بنابراین درصدد هستیم چنانچه امکان داشته باشد، آموزش‌ها را در این سطح نیز گسترش دهیم.

قربانی گفت: در شهر اراک علاوه بر فعالیت‌های کشاورزی، فعالیت‌های صنعتی نیز انجام می‌شود، از این‌رو در نظر داریم اطلاعات ایمنی و بهداشت از سطح دستگاه خدماتی مانند شهرداری فراتر رود و در سطح کشاورزی و صنعت شهر نیز گسترده شود تا احتمال خطر در شهر کاهش پیدا کند و چنانچه خطری پیش آمد، با هماهنگی‌هایی که از قبل انجام شده است، بتوان با سرعت عمل بیشتر آن را مدیریت و کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبات شورای اسلامی شهر مقرر شده است در قراردادهای شهرداری تمام الزامات HSE به‌صورت دقیق درج شود تا بخش ایمنی شرکت‌های پیمانکاری که با شهرداری کار می‌کنند، زیر نظر واحد شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 666819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.