کمبود فضای فیزیکی، چالش پزشکی قانونی اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از ادارات پزشکی قانونی استان از پزشکان معاضدتی و قراردادی با حقوق بسیار کم استفاده می‌شود، گفت: یکی دیگر از چالش‌های اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان کمبود فضای فیزیکی است و تنها ۱۰ شهرستان استان دارای ساختمان تملیکی هستند.

منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با تأکید بر اهمیت خدمات پزشکی قانونی اظهار کرد: با توجه به حقوق و مزایای نامتناسب پزشکان در پزشکی قانونی و سختی کار آن‌ها، جذب پزشک در آزمون‌های استخدامی بسیار دشوار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از ادارات پزشکی قانونی استان اصفهان از پزشکان معاضدتی و قراردادی با حقوق بسیار کم استفاده می‌شود، افزود: جذب و نگهداری پزشک در پزشکی قانونی استان با مشکل مواجه است و کمبود پزشک از کمبودهای اساسی پزشکی قانونی است؛ در حال حاضر سه اداره نطنز، نائین و سمیرم بدون پزشک است و پزشکان این ادارات به صورت مأمور از اصفهان و کاشان تأمین می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌ها و مشکلات اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان، کمبود فضای فیزیکی است و در حال حاضر تنها ۱۰ شهرستان استان دارای ساختمان تملیکی هستند و سایر ادارات شهرستان‌های دیگر استان در ساختمان‌های امانی یا استیجاری ارائه خدمت می‌کنند.

وی یکی دیگر از مشکلات جدی پزشکی قانونی استان را قدمت و کمبود فضای فیزیکی ساختمان فعلی پزشکی قانونی استان دانست و اضافه کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه در حال ساخت و انتقال سالن تشریح و آزمایشگاه‌های پاتولوژی و سم‌شناسی از محل فعلی، تا حدودی این مشکل رفع می‌شود.

فیروزبخت افزود: در حال حاضر فاز اول پروژه در حال ساخت پزشکی قانونی استان اصفهان، بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات آزمایشگاهی با توجه به حجم نمونه‌ها از دیگر مشکلات این اداره کل است، از این‌رو درخواست تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه را داریم.

کد خبر 666808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.