تأثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در پذیرش دانشجو

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون‌های نهایی و تأثیر قطعی ۴۰ درصدی آن در پذیرش دانشجو برای نخستین بار خبر داد و گفت: نتایج برگزاری آزمون را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، رضا مراد صحرایی پس از نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اولین حضور خود پس از کسب رأی اعتماد از مجلس در کمیسیون آموزش، اظهار کرد: کمیسیون آموزش امروز دو دستور کار مهم یعنی بررسی تأثیر ضریب ۴۰ درصدی قطعی معدل در آزمون سراسری و تشریح برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش بود که با حضور رئیس سازمان سنجش مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این نشست نمایندگان ابهاماتی را داشتند و جمع بندی این بود که امتحانات نهایی با تأثیر ۴۰ درصد قطعی برگزار می‌‎شود و کمیسیون آموزش نیز نسبت به این موضوع حمایت لازم را داشت، پس برگزاری آزمون نتایج را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و برای سال آینده تصمیم جدیدی اتخاذ خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به اینکه تأثیر قطعی معدل در پذیرش دانشجو برای نخستین بار امسال اجرایی می‎‌شود، اضافه کرد: کمیسیون آموزش نیز به صورت مرتب در حال رصد زوایای اجرای کار بوده و امیدواریم این قانون که پیشتر مجلس آن را به تصویب رسانده است، تأثیر مثبتی در آموزش کشور داشته باشد.

مراد صحرایی تصریح کرد: امروز که در مرحله اجرای قانون مجلس هستیم، کمیسیون علاوه بر تصویب حامی اجرای آن نیز است که کمک شایانی به ما خواهد کرد.

کد خبر 666773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.