کلاهبرداری با ترفند سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از شناسایی و دستگیری فردی که با تبلیغ سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها، از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ بهزاد ثابت راسخ در گفت‌ وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه دو نفر از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات شهرستان شاهین‌شهر و اعلام شکایت در خصوص کلاهبرداری در حوزه رمز ارز، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شکات با مشاهده یک پست تبلیغاتی سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز با سود تضمینی در فضای مجازی، با فرد آگهی دهنده تماس برقرار کرده، این فرد طی یک جلسه ملاقات با مانورهای متقلبانه آنها را فریب داده، از هر یک از شکات مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال دریافت کرده، با گذشت چند ماه به تعهدات خود عمل نکرده و پاسخگوی تماس آنها نیز نبوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: با بررسی‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم افزون بر کلاهبرداری از مال باختگان با تبلیغات مجازی در حال انجام کلاهبرداری‌های دیگر است. بلافاصله مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه مخفیگاه وی را شناسایی کردند و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی موفق به دستگیری وی شدند.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: شهروندان پیش از ورود به هر حوزه‌ای به ویژه رمز ارزها، با اصول و قوانین و همچنین مخاطرات آن آشنا شوند و به هیچ عنوان جهت ورود به این بازار، سرمایه خود را در اختیار افراد غیر مطمئن که با وعده‌های دروغین و فریبنده قصد کلاهبرداری دارند قرار ندهند.

کد خبر 666728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.