آموزش‌های شهروندی باید از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه آموزش‌های شهروندی از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود، بر لزوم توسعه آموزش‌های شهروندی در یزد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر پارسائیان امروز _دوشنبه بیست‌ودوم خردادماه_ در نشست شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ‌سازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در هر موضوعی که به فرهنگ‌سازی توجه لازم باشد، موفقیت بیشتری حاصل می‌شود.

وی افزود: یکی از نکات بسیار مهمی که در این زمینه باید به آن توجه شود، این است که هرچقدر آموزش‌های فرهنگ شهروندی در جامعه افزایش پیدا کند، سود و نفع آن برای شهروندان بیشتر خواهد بود و به همین دلیل مردم از آن بیشتر منتفع می‌شوند.

رئیس کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: لازم است به افزایش و توسعه کمی و کیفی آموزش‌های شهروندی توجه کنیم زیرا هرچه این آموزش‌ها بیشتر هزینه شود در هزینه‌های دیگر شهری صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با بیان اینکه برندسازی، تجاری‌سازی و واگذاری به بخش خصوصی، تولیدات آموزش فرهنگ شهروندی باید از سوی حوزه آموزش شهروندی سازمان فرهنگی، پیگیری‌های لازم انجام شود، گفت: آموزش شهروندی، بخشی از وظایف مدیریت شهری محسوب می‌شود و شهرداری‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های متنوع در حیطه‌های مختلفی ازجمله فرهنگی، اجتماعی و علمی نقش مهمی در آموزش ایفا کنند که این اقدام در ایجاد و توسعه شهری فعال و پویا نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت و موجب تقویت روحیه، ایجاد نشاط در جامعه و کاهش جرم در شهر می‌شود.

پارسائیان با اشاره به اینکه آموزش فرهنگ شهروندی از جمله آموزش‌هایی است که باید در سنین پایین به فرزندان بیاموزیم، افزود: شهرداری با همکاری آموزش و پرورش نیز باید در ارائه آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های خدمات شهری به دانش‌آموزان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در تمام زمینه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بر لزوم افزایش آموزش‌های شهروندی برای صرفه جویی در هزینه‌های شهری تاکید کرد.

کد خبر 666718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.