سیلویو برلوسکونی، مالک سابق میلان درگذشت + عکس و علت فوت

نخست‌وزیر سابق ایتالیا و مالک سابق باشگاه میلان درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا و مالک سابق باشگاه میلان دقایقی پیش درگذشت. بسیاری او را محبوب‌ترین مرد ایتالیا می‌دانستند. گفته می‌شود شرایط مالک سابق میلان پس از چهارمین روز بستری در بیمارستان بسیار وخیم بود. او ۸۶ سال داشت. این سرمایه‌دار بزرگ رسانه‌ای و تاجر میلیاردر بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱، رئیس سه دولت در ایتالیا بود که با رسوایی‌های جنسی و اتهامات فساد همراه بود.

حزب «فورزا ایتالیا» که او تأسیس کرد یکی از شرکای کوچک در ائتلاف حاکم فعلی است. به نوشته رویترز، حزب فورزا ایتالیای برلوسکونی بخشی از ائتلاف جناح راست «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا است و گرچه خود او در دولت نقشی نداشت اما مرگش احتمالاً سیاست ایتالیا را در ماه‌های آتی دچار بی‌ثباتی خواهد کرد.

1886394

برلوسکونی از ابتدا تا به حال

برلوسکونی، بنیان‌گذار فورتزا ایتالیا، چندین بار ریاست دولت را بر عهده داشت و در انتخابات گذشته به عنوان سناتور به سمت منتخب بازگشته بود. حدود ساعت ۱۰، برادرش پائولو، فرزندانش مارینا، باربارا و الئونورا به بیمارستان رسیدند. رئیس اسطوره‌ای میلان که پس از نجات از ورشکستگی، این باشگاه را به صدر فوتبال اروپا رساند، دو سال پیش شماره یک مونزا شده بود و این باشگاه را به سری آ رساند. او در سال ۱۹۹۴ پس از همکاری با ادیلنورد که سپس به مدیاست منتهی شد، برای میلیون‌ها ایتالیایی کارآفرینی کرد.

آغاز: آغاز ظهور برلوسکونی در کارآفرینی مصادف با تولد ادیلنورد در سال ۱۹۶۸ بود که بلافاصله با ساخت میلان ۲ در مدار قرار گرفت. شش سال بعد ماجراجویی او با تله‌ میلانو، اولین شبکه خصوصی ایتالیایی، آغاز شد. اولین رویکرد او به دنیای ورزش مصادف با کسب حق پخش برنامه جام جهانی کوچک است که میلان، اینتر، سانتوس، فاینورد و پنارول را در سن‌سیرو گرد هم آورد. در سال ۱۹۸۲ گروه با خرید ایتالیا ۱ از ادیلیو روسکونی و رتبه ۴ در سال ۱۹۸۴ از گروه انتشاراتی موندادوری (در آن زمان تحت کنترل ناشر ماریو فورمنتون بود) گسترش پیدا کرد.

1886395

میلان: در بیستم فوریه ۱۹۸۶، برلوسکونی میلان را از ورشکستگی نجات داد و آن را از ورطه سقوط نجات داد. با هدایت او، میلان هشت اسکودتو، یک جام حذفی ایتالیا، هفت سوپرجام ایتالیا، پنج لیگ قهرمانان، دو جام بین قاره‌ای، ۵ سوپر جام اروپا و یک جام باشگاه‌های جهان، در مجموع ۲۹ جام رسمی در ۳۱ سال به دست آورد.

سیاست: در سال ۱۹۹۴ فورتزا ایتالیا را تأسیس کرد و در انتخابات سیاسی در مارس همان سال پیروز و نخست‌وزیر شد. این اولین دولت از سه دولتی است که او ریاست آنها را بر عهده دارد. پس از او دولت‌های ۲۰۰۱-۲۰۰۶ و ۲۰۰۸-۲۰۱۱ قرار خواهند گرفت. او همچنین در سال ۲۰۰۳ رئیس شورای اروپا بود.

1884982

محکومیت برلوسکونی

برلوسکنی ۷۷ ساله سال ۲۰۱۳ میلادی به کلاهبرداری متهم شد اما حکم حبس او به دلیل کهولت سن به خدمت اجتماعی تنزل پیدا کرد. برلوسکونی این خدمت اجتماعی را به سخره گرفت و گفت: این اقدامات نه تنها برای من، بلکه برای ایتالیا مضحک است.

علت درگذشت برلوسکونی

این سیاستمدار و تاجر جمعه گذشته به دلیل عفونت ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. نخست‌وزیر سابق ایتالیا بر اثر لوسمی مزمن میلومونوسیتی که مدت‌ها از آن رنج می‌برد، درگذشت. وضعیت سلامتی برلوسکونی در ماه‌های اخیر بدتر شده بود و نگرانی‌ها در چند ساعت گذشته افزایش پیدا کرده بود. آژانس AdnKronos گزارش می‌دهد که چند نفر از اعضای خانواده او صبح امروز، دوشنبه با اطلاع از وخامت حال او، در بیمارستان حضور داشتند.

کد خبر 666709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.