اجرای طرح پاکداشت طبیعت / کاهش زباله با مشارکت شهروندان میسر است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: اجرای طرح پاکداشت طبیعت علاوه بر پاکسازی طبیعت، فرهنگ‌سازی و ایجاد حس مسئولیت در شهروندان به کاهش تولید زباله کمک می‎‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا خسروی امروز دوشنبه _ بیست‌ودوم خردادماه _ در حاشیه اجرای طرح پاکداشت زمین که به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست در دهکده تفریحی باغستان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با مشارکت سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرج و اداره کل محیط زیست در راستای ایجاد نگاهی مثبت و وظیفه‌محور در پاکداشت طبیعت اجرا شد.

وی هدف از اجرای این طرح را علاوه بر پاکسازی طبیعت، فرهنگ‌سازی، ایجاد حس مسئولیت در شهروندان و افزایش مشارکت اجتماعی دانست و افزود: همکارانم در سازمان پسماند علاوه بر توزیع بروشورهای زیست‌محیطی میان شهروندان، نسبت به توزیع کیسه زباله و دستکش اقدام کردند تا با مشارکت آنها علاوه بر جداسازی زباله‌های تر از خشک، این بوستان از وجود زباله پاک می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌هایی همچون پاکداشت طبیعت، موجب افزایش شور و نشاط، حس مسئولیت‌پذیری و ایجاد حس تعلق‌خاطر در شهروندان می‌شود؛ با توجه به استقبال خوب شهروندان از این آئین درصدد هستیم اجرای این طرح را در بوستان‌های دیگر از شهر نیز اجرا کنیم.

خسروی با اشاره به اجرای گردهمایی محیط زیست و خانواده در فرهنگسرای بوستان چمران، گفت: این مراسم روز گذشته و به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور شهروندان برگزار شد.

وی افزود: این گردهمایی با کارگاه‌های نقاشی، پسماند، کاردستی با مواد دور ریختنی و پخش فیلم‌های آموزشی همراه بود و شهروندان به طور رایگان از موزه بازدید کردند.

به گزارش ایمنا، در حاشیه این آئین و به منظور ارج نهادن به جایگاه محیط‌بانان، از تعدادی از محیط‌بانان کرجی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 666665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.