لتونی میزبان چراغ‌های راهنمایی هوشمند

بهبود عملکرد چراغ‌های راهنمایی در لیپایای لتونی به کشف تخلفات حمل‌ونقل نظیر رانندگی وسایل نقلیه خصوصی در مسیرهای مخصوص خودروهای عمومی منجر شده و بهبود ایمنی تردد را به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران لیپایا به‌تازگی عملکرد چراغ‌های راهنمایی نصب شده در تقاطع‌های شهری را تغییر داده و از این طریق توانسته‌اند میزان تخلفات رانندگی را در معابر شهری به حداقل برسانند. در واقع، چراغ‌های راهنمایی جدید به روش هوشمند تخلفات خیابانی را شناسایی و با ارسال داده‌هایی به مرکز پردازش داده‌ها، نیروهای پلیس را از شرایط آگاه می‌کند که اقدام زودهنگام این افراد، سایر کاربران را به جلوگیری از ایجاد اختلالات مشابه در عبور و مرور سوق می‌دهد.

توسعه تقاطع‌های هوشمند

هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌ها، علاوه بر کاربرد ذکرشده، به مأموران راهنمایی و رانندگی در کشف توقف‌های احتمالی خودروها در معابر مختلف شهری، پیچیدن بیجای خودروها، رانندگی در مسیر اشتباه یا خیابان‌های یکطرفه و رانندگی بدون داشتن گواهینامه کمک می‌کند و آن‌ها را به متوقف کردن فرد متخلف و اعمال جریمه‌های سنگین سوق می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که از زمان نصب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی جدید، فرهنگ عبور و مرور در میان شهروندان بهبود قابل‌توجهی را تجربه کرده است که به دنبال آن، نه‌تنها رانندگان بلکه افراد پیاده و دوچرخه‌سواران نیز هنگام تردد اصول ایمنی را بیش از گذشته رعایت می‌کنند و همین امر، مدیران لیپایا را به نصب چراغ‌های راهنمایی هوشمند جدید در تمام تقاطع‌های سراسر شهر سوق داده است.

لتونی میزبان چراغ‌های راهنمایی هوشمند

جالب است بدانید که توسعه چراغ‌های راهنمایی هوشمند جدید با صرف کمترین هزینه امکان‌پذیر شده است و مدیران ادعا کرده‌اند که برای نصب آن‌ها نیازی به صرف زمان و هزینه بالا برای تغییر زیرساخت‌ها نداشته‌اند، ضمن این‌که نیازی به سرمایه‌گذاری‌های کلان به‌منظور بهره‌گیری از رویکردهای تکنولوژیک شهر هوشمند برای این هدف نبوده است.

چراغ‌های قرمز لیپایا مجهز به اینترنت پرسرعت ۴G است و امکان نصب آن‌ها در تمام تقاطع‌های شهری وجود دارد و نکته قابل‌توجه این‌که حفظ حریم خصوصی افراد در ارائه داده‌ها در اولویت طراحی آن‌ها بوده است.

کد خبر 666653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.