درخشش زنان ایرانی در کلاس جهانی

در حالی که کمتر از سه ماه از شروع سال می‌گذرد، بانوان ورزشکار کشورمان توانسته‌اند بیش از ۳۰ مدال رنگارنگ در مسابقات بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی کسب کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که تنها سه ماه از شروع سال می‌گذرد، دختران ورزشکار کشورمان توانسته‌اند بیش از ۳۰ مدال رنگارنگ در مسابقات بین‌المللی رشته‌های مختلف ورزشی کسب کنند که نشان از اهمیت ورزش زنان در ایران و جایگاه بالای دختران کشورمان در عرصه ورزش جهانی است. از جمله مدال‌ها و سکوهای تاریخ‌ساز سه ماهه نخست می‌توان به مدال طلای جهانی ناهید کیانی در تکواندو و تاریخ‌سازی وی همچنین نایب‌قهرمانی تیم هاکی روی یخ ایران در مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ آسیا با اولین حضورشان اشاره کرد. در ادامه به معرفی تعدادی از زنان و دختران افتخارآفرین ایرانی در عرصه ورزش بین‌المللی پرداخته‌ایم:

فوتبال بانوان

دور نخست مسابقات فوتبال زنان انتخابی المپیک پاریس از شانزدهم فروردین‌ماه در گروه دوم و با مصاف ایران و میانمار آغاز شد که در آن ایران یک بر صفر حریف خود را شکست داد. تیم ملی فوتبال زنان ایران با تساوی در دیدار دوم برابر میانمار و با توجه به پیروزی در جدال نخست، به دور بعدی انتخابی المپیک پاریس صعود کرد. مرحله دوم مسابقات فوتبال زیر ۲۰ سال دختران آسیا روز چهارشنبه، هفدهم خردادماه در ویتنام شروع شد و تیم ایران در سومین دیدار، مقابل لبنان به پیروزی رسید. شاگردان مریم جهان‌نجاتی پس از دو شکست پیاپی برابر ویتنام و استرالیا در مصاف با لبنان گرچه در نیمه نخست یک بر صفر بازنده به رختکن رفتند اما با دو گل در دقایق پایانی، دو بر یک پیروز این دیدار شدند.

بسکتبال زنان

قضاوت سمانه دهقانی در بازی‌های جنوب شرق آسیا: سمانه دهقانی، داور برجسته بسکتبال زنان ایران در بازی‌های جنوب شرق آسیا به میزبانی کامبوج قضاوت کرد. دهقانی یکی از داوران برتر بسکتبال کشور است که پیش از این در رویدادهای معتبری از جمله مسابقات کاپ زنان آسیا قضاوت کرده است.

والیبال زنان

هفتمی تیم پیکان در مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا: کار پیکان در مسابقات والیبال زنان باشگاه‌های آسیا با رتبه هفتم پایان یافت و نماینده ایران در آخرین دیدارش از سد نماینده هنگ‌کنگ گذشت.

نخستین حضور تیم ملی والیبال زنان ایران پس از نیم قرن در بازی‌های آسیایی هانگژو: تیم ملی والیبال زنان ایران پس از ۵۰ سال راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد تا نخستین حضور خود پس از انقلاب اسلامی را در این رقابت‌ها رقم بزند.

تکواندو زنان

برترین داور مسابقات گرند اسلم تکواندو: معصومه باقری در پایان نخستین مرحله از مسابقات گرند اسلم تکواندو در شهر ووشی چین به عنوان داور برتر تورنمنت، معرفی شد. باقری در طول چهار روز برگزاری مسابقات مقدماتی و نهایی، قضاوت‌های کم‌اشتباهی را به نمایش گذاشت و در نهایت نیز از سوی کارگروه برگزاری به‌عنوان بهترین داور این رقابت‌ها انتخاب و معرفی شد. باقری که تنها داور زن ایرانی حاضر در این مسابقات معتبر بود با کسب این عنوان، شانس خود را برای انتخاب در جمع داوران حاضر در المپیک پاریس بیشتر کرد.

تاریخ‌سازی ناهید کیانی برای ورزش زنان/ نخستین مدال طلا در مسابقات جهانی  تکواندو

طلای جهانی ناهید کیانی در تکواندو: ناهید کیانی در مسابقات تکواندو قهرمانی ۲۰۲۳ جهان در باکو با غلبه بر نماینده چین مدال طلای جهان را کسب کرد. مدال طلای کیانی، اولین مدال تکواندو زنان ایران در ادوار مسابقات جهانی است همچنین طلای ناهید کیانی، نخستین طلای تیم ملی ایران در هر دو بخش مردان و زنان پس از ۹ سال است. کیانی در دیدار فینال به مصاف جی زو از چین رفت و پیروز شد. کیانی با حضور در مسابقات جهانی باکو، با رکورد اکرم خدابنده در تعداد حضور در این رقابت‌ها برابری کرد و در کنار وی، باسابقه‌ترین دختر تکواندوکار ایران در مسابقات جهانی است.

مدال نقره ناهید کیانی در گرندپری رم: ناهید کیانی نماینده وزن ۵۷- کیلوگرم در دیدار فینال رقابت‌های تکواندوی گرندپری رم در ایتالیا، برابر جید جونز دارنده دو مدال طلای المپیک و یک طلای جهان از بریتانیا، به میدان رفت و در پایان دو بر صفر و با نتایج ۸ بر ۶ و ۵ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره رسید.

مدال برنز مبینا نعمت‌زاده در گرندپری رم: مبینا نعمت‌زاده، دختر ۱۷ ساله تکواندوی ایران در دسته ۴۹- کیلوگرم رقابت می‌کرد و با عبور از همه حریفان به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله با شکست برابر حریف باتجربه تایلندی‌اش سوم شد و مدال برنز گرفت.

کشتی زنان

مدال طلای ام‌البنین محسنی در مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان: ام‌البنین محسنی در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال طلای مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان رسید.

مدال طلا ریحانه گیلانی در مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان: ریحانه گیلانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال طلای مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان رسید.

کشتی زنان ایران در آستانه تعطیلی! - شهروند آنلاین

مدال نقره رقیه محمودآبادی در مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان: رقیه محمودآبادی در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال نقره مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان رسید.

مدال نقره عزت قربانی‌ثانی در مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان: عزت قربانی‌ثانی در وزن ۷۵+ کیلوگرم به مدال نقره مسابقات کشتی آلیش زنان آسیا در تاشکند ازبکستان رسید.

ووشوی زنان (کوراش)

ایران با ۶ دختر کوراش کار در هانگژو

مدال نقره فاطمه برمکی در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین: فاطمه برمکی دروزن ۸۷+ مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین به مدال نقره رسید. مسابقات این وزن با توجه به حضور تنها چهار کوراش‌کار به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شد، برمکی در نخستین دیدار خود یک هندی را شکست داد اما در دومین دیدار مغلوب نماینده چین شد و دیدار سوم و آخر خود را از نماینده ازبکستان برد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

مدال نقره دنیا آقایی در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین: دنیا آقایی نماینده ایران در ۷۰- کیلوگرم در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین به مدال برنز رسید. آقایی پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف کوربانوا از ترکمنستان رفت و به برتری رسید اما در نیمه‌نهایی مبارزه را به سالیکوا قزاقستانی باخت و به فینال نرسید تا با انجام تنها دو مسابقه به مدال برنز مشترک برسد.

مدال نقره طاهره آذرپیوند در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین: طاهره آذرپیوند در وزن ۵۲- کیلوگرم مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین به مدال نقره رسید. آذر پیوند پس از استراحت در دور نخست، در یک‌چهارم نهایی به مصاف “وای جی چو” از کره جنوبی رفت و حریف خود را شکست داد و در نیمه‌نهایی از سد آمانوا از ترکمنستان عبور کرد؛ اما در دیدار نهایی به هان از چین باخت و به مدال نقره و نایب‌قهرمانی، بسنده کرد.

مدال برنز ملیکا امیدوندی در مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین: ملیکا امیدوندی در وزن ۷۸- کیلوگرم مسابقات کوراش قهرمانی آسیا در چین به مدال برنز رسید. وی پس از استراحت در یک‌چهارم نهایی و صعود مستقیم به نیمه‌نهایی، برابر حریفی از ازبکستان شکست خورد و با یک بازی و یک شکست، سوم شد.

المپیک 2020 توکیو| موفقیت اولین نماینده ایران در مرحله گروهی روئینگ/ نازنین  ملایی راهی یک چهارم نهایی شد- اخبار رشته های ورزشی - اخبار ورزشی تسنیم |  Tasnim | خبرگزاری تسنیم | Tasnim

قایقرانی زنان

مدال نقره ترنم اکبرزاده در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: ترنم اکبرزاده در کایاک یک‌نفره هزار متر جوانان در رقابت با حریفانی از هند، ازبکستان، قرقیزستان، تایلند و قزاقستان پس از قایقران ازبکستان با زمان ۴:۲۷.۱۶۵ دقیقه در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره رسید.

مدال طلای الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دونفره ۵۰۰ متر در رقابت با حریفانی از تاجیکستان، هند، قزاقستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۱:۴۸.۴۸۵ دقیقه بر سکوی نخست آسیا ایستادند و صاحب مدال طلا شدند.

مدال نقره شهلا بهروزی‌راد در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: شهلا بهروزی‌راد در KL۳ ۵۰۰ متر در رقابت با حریفانی از قزاقستان، دو حریف از هند و ازبکستان با زمان ۲:۲۲.۴۵۸ دقیقه در جایگاه نخست ایستاد و صاحب مدال طلا شد. در این رقابت نمایندگان ازبکستان و قزاقستان دوم و سوم شدند.

مدال نقره مائده شورگشتی در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: مائده شورگشتی در کانوی یک‌نفره ۵۰۰ متر زیر ۲۳ سال در رقابت با حریفانی از قزاقستان، هند، تاجیکستان، تایلند و ازبکستان با زمان ۲:۲۰۷۵۶ دقیقه پس از نماینده کشور میزبان دوم شد و مدال نقره کسب کرد.

مدال برنز هدیه خیرآبادی و شایان حسینی در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: شایان حسینی و هدیه خیرآبادی در کانوی دونفره ۵۰۰ متر میکس در رقابت با حریفانی از تاجیکستان، هند، قزاقستان و ازبکستان با زمان ۲:۰۲.۳۹۵ دقیقه بر سکوی سوم آسیا ایستادند و صاحب مدال برنز شدند.

مدال برنز ترنم اکبرزاده و داریوش محمدی در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: در کایاک دونفره ۵۰۰ متر میکس جوانان تیم ایران با ترکیب ترنم اکبرزاده و داریوش محمدی با زمان ۱:۴۹.۸۸۲ در رقابت با حریفانی از ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، هند، تایلند و هنگ‌کنگ موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شدند.

مدال نقره ترنم اکبرزاده و آرشین رضانژاد در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: ترنم اکبرزاده و آرشین رضانژاد در کایاک دونفره ۵۰۰ متر جوانان در رقابت با حریفانی از قزاقستان، چین تایپه، ازبکستان، تایلند، هند و تاجیکستان با زمان ۱:۵۶.۶۰۸ دقیقه صاحب مدال طلا شدند. در این رقابت پاروزنان قزاقستان و چین تایپه دوم شدند.

مدال طلای تیم کایاک چهارنفره ایران در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: تیم کایاک چهارنفره زیر ۲۳ سال با ترکیب الناز شفیعیان، آرشین رضانژاد، تانیا کارگرپور و ترنم اکبرزاده در کایاک چهارنفره ۵۰۰ متر بانوان زیر ۲۳ سال، در رقابت با حریفانی از قزاقستان، ازبکستان، هند و تاجیکستان با زمان ۱:۴۳.۶۰۳ صاحب مدال طلا شدند.

مدال نقره رؤیا سلطانی در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: رؤیا سلطانی در KL۲ ۵۰۰ متر بانوان در رقابت با حریفانی از هند و ازبکستان با زمان ۲:۳۸.۶۹۸ دقیقه دوم شد و مدال نقره را به دست آورد.

مدال طلا الناز شفیعیان در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: الناز شفیعیان در کایاک یک‌نفره ۲۰۰ متر زیر ۲۳ سال در رقابت با رقیبانی از تاجیکستان، تایلند، قزاقستان، ازبکستان، اندونزی و هند با زمان ۴۳.۵۹۵ ثانیه زودتر از رقیبان از خط پایان عبور کرد و صاحب مدال طلا شد.

مدال طلا ارشین رضانژاد و ترنم اکبرزاده در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: آرشین رضانژاد و ترنم اکبرزاده در کایاک دونفره ۲۰۰ متر جوانان در رقابت با حریفانی از تایلند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و هند با زمان ۴۲.۳۶۶ ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفتند و صاحب مدال طلا شدند.

مدال طلا الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان: الناز شفیعیان و تانیا کارگرپور در کایاک دونفره ۲۰۰ متر زیر ۲۳ سال در رقابت با حریفانی از تایلند، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان و هند با زمان ۴۱.۶۶۱ ثانیه در جایگاه نخست قرار گرفتند و صاحب مدال طلا شدند.

مدال برنز نازنین ملایی و کیمیا زارعی در مسابقات بزرگ رویینگ مسکو: نازنین ملایی و کیمیا زارعی در رقابت نهایی رویینگ دونفره سبک‌وزن با پنج رقیب از استان‌های روسیه مسابقه دادند و با زمان ۷:۱۸.۲۶۲ دقیقه سوم شدند و مدال برنز را کسب کردند.

مدال نقره نازنین ملایی در مسابقات بزرگ رویینگ مسکو: نازنین ملایی در فینال A رویینگ تک‌نفره سبک‌وزن در رقابت با حریف روسی و سه رقیب از بلاروس با زمان ۸:۲۲.۹۰۰ دقیقه در رده دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد.

دختر تنیسور ایرانی اینگونه پدیده‌ جهان شد - خبرآنلاین

تنیس زنان

مدال طلا تیم دختران ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال تنیس غرب آسیا: دختران ایران در دیدار نهایی مسابقات زیر ۱۲ سال تنیس غرب آسیا برابر عمان ۲ بر صفر به پیروزی رسیدند. قهرمانی دختران ایران به معنای جواز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان است.

دومیدانی زنان

مدال نقره نازنین عیدیان در مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا در کره جنوبی: نازنین عیدیان در ماده ۴۰۰ متر با مانع مسابقات دوومیدانی جوانان آسیا در کره جنوبی، با ثبت زمان ۱:۰۰.۰۱ دقیقه موفق شد در جایگاه دوم این مسابقات قرار گیرد و مدال نقره را از آن خود کند.

تیراندازی زنان

مدال برنز مرضیه پرورش نیا جام جهانی تیراندازی تراپ در قزاقستان: مرضیه پرورش نیا و برادرش محمد حسین در جام جهانی تیراندازی تراپ در قزاقستان، با کسب امتیاز ۱۳۷ موفق به کسب مدال برنز بخش میکس شدند.

مدال نقره‌هانیه رستمیان جام جهانی تیراندازی تراپ در قزاقستان: هانیه رستمیان دختر المپیکی ایران، در تپانچه ۲۵ متر زنان، در دیار فینال با کسب ۳۳ امتیاز به مدال نقره رسید.

هاکی روی یخ قهرمانی بانوان آسیا| شیر زنان ایران در اولین حضور خود نایب  قهرمان شدند | خبرگزاری فارس

هاکی روی یخ زنان

مدال نقره تیم هاکی روی یخ زنان ایران در مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ آسیا: ملی پوشان هاکی روی یخ کشورمان در دیدار فینال رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا با واگذاری نتیجه مقابل تایلند به عنوان نایب قهرمانی رسیدند. ملی‌پوشان هاکی روی یخ ایران که فقط سه سال از فعالیت شأن در این رشته به واسطه افتتاح پیست المپیک سایز در ایران مال می‌گذرد برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافتند.

کد خبر 666647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.