برنامه کاهش آلودگی هوای اصفهان تا پایان تیرماه تنظیم و ابلاغ شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان تیرماه سال‌ جاری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان با دریافت نظر دستگاه‌های اجرایی باید آماده و ابلاغ شود، همچنین ضمانت اجرای این برنامه با مراجع قضائی خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان در کارگروه استانی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: اطلاعات مورد نیاز به‌منظور تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان باید تکمیل، تدوین و ابلاغ شود.

وی افزود: ضروری است که تدوین برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان با اعلام نظر دستگاه‌های مرتبط تا حصول نتیجه در دستور کار باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: به دلیل اهمیت موضوع آلودگی هوا در استان ضروری است از دستگاه‌هایی که تکلیف قانونی در این حوزه ندارند از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، اصفهان و صنعتی اصفهان که بار اصلی علمی استان را بر دوش می‌کشند نیز نظرخواهی شود.

زینلیان تأکید کرد: تا پایان هفته جاری نظر دستگاه‌های اجرایی استان باید ارسال و تدوین شود و برنامه به هیچ عنوان متوقف نشود.

وی ادامه داد: تا پایان تیرماه سال جاری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان با دریافت نظر دستگاه‌های اجرایی آماده و ابلاغ شود، ضمانت اجرای این برنامه نیز با مراجع قضائی خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین در خصوص «مدیریت سبد انرژی توسط مدیریت استان» گفت: اگر در اصفهان قرار است از سوخت مازوت استفاده شود، باید سبد انرژی استان مشخص و مدیریت آن به استان سپرده شود.

زینلیان تأکید کرد: مدیریت سبد انرژی توسط مدیران مرتبط استان باید با جدیت در سطح ملی بیان و به‌طور مستمر پیگیری شود تا به نتیجه برسیم.

وی افزود: در روزهای آینده نیز میزبان رئیس سازمان محیط زیست خواهیم بود؛ در این سفر نیز مذاکرات خود را پیرامون این موضوع مهم ادامه خواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان همچنین درباره دریافت تسهیلات ذوب‌آهن از صندوق ملی توسعه و صندوق ملی محیط زیست جهت کاهش آلودگی هوا گفت: ذوب‌آهن سال‌های بسیار در جبهه صنعت تلاش کرده و بار بزرگی را از دوش کشور برداشته است. در حال حاضر عمر این کارخانه از ۴۰ سال بالاتر رفته است و با توجه به افزایش سطح آلودگی‌های آن، باید زودتر تعیین تکلیف شود.

زینلیان با بیان اینکه سلامت مردم اولویت و خط قرمز مدیریت استان است، تصریح کرد: در سفر هفته گذشته به شهرستان لنجان، آلودگی هوای ناشی از کارخانه ذوب آهن در این شهرستان مشهود بود و مردم بسیار گلایه‌مند بودند که گلایه بحقی است.

وی تصریح کرد: در این راستا اداره کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دستگاه تخصصی باید با قدرت و جدیت چاره‌اندیشی کند و مدیریت استان نیز حمایت خواهد کرد تا ذوب‌آهن دستگاه‌ها و تجهیزات خود را به‌روزرسانی و برنامه مشخص و مدون خود را در این خصوص ارائه کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن راستی‌آزمایی، نظارت خود را باید تشدید کند تا در فصل زمستان، آلودگی هوای استان به حداقل برسد.

زینلیان تصریح کرد: توسعه استان در حوزه‌های گردشگری و دانش‌بنیان باید محقق شود تا بیش از این شاهد آلودگی هوا نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر صنایعی که از سال‌های قبل شکل گرفته‌اند دو راهکار اساسی پیش رو دارند، یا تجهیزات خود را به‌روز کنند و آلودگی‌ها را کاهش دهند یا حذف شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از عزم وزارت کشور در راستای کمک به برنامه‌های کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: سال گذشته اصفهان آلوده‌ترین کلان‌شهر کشور بود، از این‌رو برنامه‌های مدیریت استان از سمت وزارت کشور نیز به‌خوبی حمایت می‌شود. با همبستگی درون استانی باید در جهت کاهش آلودگی هوا گام برداریم.

کد خبر 666629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.