معرفی نسل جدید اتوبوس‌ در سیستم حمل‌ونقل مادرید

مادرید اسپانیا از نسل جدید اتوبوس‌های مفهومی در شهر رونمایی کرد که حمل‌ونقل را در آینده خوشایندتر و جذاب‌تر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اپراتور حمل‌ونقل عمومی مادرید رقابتی برای ایجاد یک اتوبوس مفهومی راه‌اندازی کرد که تردد را در سیستم حمل‌ونقل شهر در آینده جذاب‌تر و خوشایندتر کند. پس از ارزیابی طرح‌های شرکت‌کننده بر اساس معیارهایی مانند هم‌سویی با تصویر شهرداری از حمل‌ونقل آینده، طراحی بیرونی و ادغام آن با محیط شهری، برنده این رقابت‌ها ارائه‌دهنده طرح هوریزونته (به‌معنای افق) بود که اتوبوس پیشنهادی آن در حال حاضر به‌عنوان یک نمایه شیک برای حمل‌ونقل عمومی آینده در پایتخت اسپانیا در طول دهه آینده تبلیغ می‌شود.

ارائه طرح برگزیده رقابت مادرید در اجلاس جهانی حمل‌ونقل عمومی بارسلونا، به‌عنوان کنگره‌ای بین‌المللی از تمام دست‌اندرکاران حمل‌ونقل عمومی سراسر جهان، با استقبال چشمگیری مواجه و قرار شد نخستین نمونه کامل از اتوبوس‌های مفهومی جدید مادرید در سال ۲۰۲۴ در اختیار عموم مردم شهر قرار گیرد تا کارایی آن بررسی شود. به این ترتیب اپراتور حمل‌ونقل عمومی مادرید می‌تواند واکنش‌ها، ارزیابی‌ها و نظرات شهروندان را در مورد اتوبوس‌های جدید جمع‌آوری کند و آن‌ها را در طراحی نهایی ادغام کند.

معرفی نسل جدید اتوبوس‌ در سیستم حمل‌ونقل مادرید

طراحی خاص هوریزونته با فضای داخلی ساخته‌شده از مواد پایدار و مزین به رنگ‌های اُخرایی که به‌واسطه اعمال لعاب وسعت و سبکی بالایی پیدا کرده است، تصویری نوآورانه و آینده‌نگر را برای افزایش جذابیت حمل‌ونقل عمومی در مادرید نشان می‌دهد. به‌کارگیری نوارهای سیگنال در طراحی بیرونی آن نیز از مشخصه‌های چشمگیر و مشهود اتوبوس‌های جدید به‌شمار می‌رود. مهم‌تر از همه، درب دسترسی مسافر منحصربه‌فرد و بزرگ آنکه به‌منظور تسهیل حرکت مسافران هنگام سوار و پیاده شدن طراحی شده است، از چشمگیرترین ویژگی‌های طراحی اتوبوس‌هایی جدید مادرید محسوب می‌شود.

نمونه اولیه هوریزونته قرار است به‌منظور جمع‌آوری ارزیابی‌ها و پیشنهادات شهروندان در چندین مکان نمادین شهر راه‌اندازی شود. با این ابتکار، شهرداری مادرید قادر خواهد بود بر اساس میزان بلوغ راه‌حل‌هایی که باید در سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر گنجانده شود، بهترین عملکرد و ایده‌های طراحی را در مناقصات آتی سیستم اتوبوس‌رانی وارد کند.

معرفی نسل جدید اتوبوس‌ در سیستم حمل‌ونقل مادرید

کد خبر 666607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.