برگزاری آیین نکوداشت تخت فولاد در تهران

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری آیین نکوداشت این سرزمین مقدس هم‌زمان با سالروز ثبت ملی این پهنه تاریخی و فرهنگی خبر داد.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و معنوی تخت فولاد اظهار کرد: هم‌زمان با سالروز ثبت ملی این پهنه تاریخی و فرهنگی مراسم نکوداشت تخت فولاد برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری روز نکوداشت تخت فولاد را تکریم این سرزمین مقدس و برجسته‌سازی ظرفیت‌های فراوان آن اعلام کرد و افزود: امسال برای نخستین بار به بهانه ثبت ملی تخت فولاد، رویدادهایی اجرا می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به لزوم ملی‌سازی تخت فولاد از برگزاری نشست تخصصی ظرفیت‌های تاریخی گردشگری و فرهنگی تخت فولاد در تهران تصریح کرد: این نشست تخصصی روز پنجشنبه، بیست‌وپنجم خردادماه در مؤسسه همشهری تهران برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: آئین اختتامیه فراخوان ملی شعر تخت فولاد و معرفی آثار برتر با حضور شاعران ملی و شهری از جمله سعید بیابانکی، محمد شفیعی، قاسم صرافان، محسن ناصحی و استاد شاهزیدی برگزار خواهد شد.

عمرانی ادامه داد: آئین رونمایی از عکس خانه تخت فولاد؛ کتابخانه دیجیتال، گردشگری مجازی تکیه میرفندرسکی و برخی آثار هنری و مکتوب تولیدشده مرتبط با تخت فولاد در این ایام برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، سرزمین مقدس تخت فولاد با هویت تاریخی و دینی پس از قبرستان وادی‌السلام در نجف اشرف، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین مزار جهان تشیع به‌شمار می‌آید.

کد خبر 666605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.