آخرین جزئیات از روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه

مدیریت شهری کرمانشاه با نگاه به آینده و درک دقیق مشکلات شهر و مطالبات شهروندان کرمانشاهی اقدام به طراحی و احداث رینگ ترافیکی در اطراف شهر کرده و در مسیر اجرای این پروژه طرح‌های کوچک مقیاس در حال اجرا است که موجب تحول بسیاری از مناطق و محلات شهر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رینگ ترافیکی کرمانشاه یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهری این کلان‌شهر است. بازدید از روند اجرایی این پروژه شهری محل بازدید شهردار کرمانشاه، معاونان و دیگر مدیران شهرداری بود، مقصد نخست مدیران شهری معبر اتصال سراب قنبر به شهرک صادقیه است که می‌توان آن را ادامه بلوار خلیج فارس نامید. این بلوار به میدان آزادگان متصل می‌شود.

این معبر به طول ۷۰۰ متر و با عرض ۱۵ متر به یکی از معابر استراتژیک شهر برای کاهش بار ترافیکی محدوده میدان فردوسی، خیابان کسری و خیابان دلگشا تبدیل می‌شود و بار ترافیکی ورودی شهر از سمت میدان آزادگان را کاهش می‌دهد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه با دعوت خبرنگار ایمنا همراه اتوبوس خبرنگاران شد و به سوالات آنها پاسخ داد. وی حین بازدید از پروژه رینگ، گفت: در این پروژه ۸۲۵۰ مترمکعب خاکبرداری، ۴۹۵۰ مترمکعب ساب‌گرید، ۱۲۳۷/۵ مترمکعب ساب بیس و ۱۱۵۵ مترمکعب بیس انجام می‌شود تا با اجرای ۷۱۵۰ مترمربع آسفالت و ۱۱۰۰ متر طول جدول این طرح تا پانزدهم مردادماه سال جاری به پایان رسد و زیر ترافیک رود.

پیاده‌راه سراب قنبر دیگر طرح شهرداری کرمانشاه است، این پیاده‌راه به طول شش کیلومتر برای پیاده‌روی خانواده‌ها در منطقه زیبا و خوش آب و هوای سراب قنبر واقع شده است. در مسیر بازدید از پیاده‌راه سراب که از داخل اتوبوس انجام شد چشمان خبرنگاران به یک یکی از طرح‌های نیمه‌تمام به نام پیاده‌راه غذا افتاد. این طرح با وجود اینکه یکی از پروژه‌های مورد نیاز شهر کرمانشاه است، دچار ناموزونی است و باعث وقوع تصادفات وحشتناک می‌شود.

رفع معضلات پروژه پیاده‌راه غذا

این پروژه از ابتدای اجرا مورد اعتراض شهروندان و حتی برخی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه بوده است. شهردار کرمانشاه در پاسخ به خبرنگاران در مورد طرح پیاده‌راه غذا از ایجاد تغییراتی در خیابان غذا به منظور رفع مشکلات ترافیکی این محدوده خبر داد.

نادر نوروزی با اشاره به مشکلات ترافیکی در محدوده خیابان غذا واقع در سراب قنبر، تاکید کرد: متأسفانه به دلیل جانمایی نامناسب این پروژه، راه‌اندازی آن مشکلات ترافیکی را در محدوده خیابان سراب قنبر ایجاد کرده و در بعضی موارد حادثه‌آفرین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این پروژه، حذف کامل آن امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین درصدد هستیم با تغییراتی در پروژه مشکلات آن را رفع کنیم، در این راستا تصمیم داریم واحدهای ساخته شده در یک سمت این خیابان و محل عبور خودروها را برداریم و به جای دیگری منتقل کنیم تا مشکلات ترافیکی این محدوده رفع شود.

سنگ‌فرش میدان جهاد سازندگی از دیگر مطالبات خبرنگاران از شهردار بود. شهردار کرمانشاه با اشاره به سنگ‌فرش میدان جهاد سازندگی (شهرداری سابق)، تصریح کرد: این اقدام در راستای زیباسازی این محدوده انجام شده است به علاوه امکان تردد خودروها روی سنگ‌فرش وجود دارد و در مجموع ۸۰۰ مترمربع سنگ‌فرش انجام شده است. در همه شهرهای دنیا میدان‌هایی که منتهی به بازار می‌شود از چنین طرحی استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در گام بعدی سنگ‌فرش کردن میدان آیت‌الله کاشانی در برنامه است و در نظر داریم در آینده محدوده بین این دو میدان را سنگ‌فرش کنیم.

در ادامه این سفر درون‌شهری نوبت به قطار شهری کرمانشاه رسید. نوروزی در ادامه با اشاره به پیگیری جدی برای احداث پروژه قطار شهری، تاکید کرد: از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ اعتباری به این پروژه تخصیص داده نشد و سال ۱۳۹۸ تنها ۱۴۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شد.

آخرین جزئیات از روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه

جذب ۱,۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه قطار شهری

شهردار کرمانشاه تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم در سفر هیئت دولت ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار بگیریم که طی سه سال به پروژه تزریق می‌شود و سال گذشته نیز نخستین اعتبار را دریافت کردیم. با تخصیص بخشی از این اعتبارات ۴۲۵ میلیارد تومان ریل خریداری شده و قرار است فاز اول پروژه ریل‌گذاری شود.

نوروزی گفت: در مجموع تکمیل هر دو فاز پروژه حدود چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۲۰۰ میلیارد آن تأمین شده است و در نظر داریم از محل فروش اماکن تجاری ایستگاه‌ها بخش دیگر از این اعتبارت را تأمین کنیم، چنانچه اعتبارت دولتی به موقع تزریق شود، ظرف دو سال و نیم سال آینده فاز نخست پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: چنانچه استانداری به وعده خود عمل کند و هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری را از دستگاه‌های دیگر بگیرد، می‌توانیم تونل پروژه در محدوده چهارراه مدرس تا میدان فردوسی را نیز عملیاتی کنیم، در صورت تأمین اعتبار حفر تونل ظرف یک و نیم سال آینده به پایان خواهد رسید.

محلات محروم و حاشیه‌نشین مقصد بعدی مدیران شهری بود؛ تیم مدیریت شهری کرمانشاه به همراه خبرنگاران به محلات ملاحسینی و جعفرآباد رفتند که تا همین چند وقت پیش در بن‌بست بود، اما به دلیل عبور چند معبر حساس از محدوده محلات به یک مرتبه املاک و اراضی آنها ارزشمند شد و ارزش آن با اتمام پروژه‌ها و اتصال به یکدیگر بیشتر نیز خواهد شد.

شهردار کرمانشاه حین بازدید از این محلات، اظهار کرد: در حال حاضر در معبری هستیم که انتهای جعفرآباد و محله ملاحسینی را به یکدیگر متصل می‌کند و به اتوبان شهید دایی‌پور که چند ماه پیش توسط شهرداری احداث شده است، شهرک کیهان‌شهر، اتوبان شهید سرابیان و کمربندی شرقی کرمانشاه وصل می‌شود. محله ملاحسینی و جعفرآباد از بن‌بست خارج و زمینه توسعه محله و تردد آسان اهالی فراهم می‌شود.

نوروزی اضافه کرد: در جوار این معبر مسکن مهر بهزیستی واقع شده است، احداث این معبر موجب شده است تا تردد ساکنان این مجتمع تسهیل و بخش شرقی رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه تکمیل شود.

آخرین جزئیات از روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه

روند اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه زیر ذره‌بین مدیریت شهری

خبرنگاران همراه شهردار کرمانشاه به سفر درون‌شهری خود به سمت اتوبان شهید سرابیان ادامه دادند و وارد کمربندی شرقی شدند و به سمت تقاطع سپاه رفتند و در تقاطع سپاه که یک حلقه واسط میان رینگ شرقی به غربی شهر کرمانشاه است، مستقر شدند. شهردار با توقف در این مکان توضیحاتی درباره احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح سپاه ارائه داد و خاطر نشان کرد: بر اساس روزشمار نصب شده مقرر بود، این طرح پایان خردادماه به اتمام برسد، اما با سقوط جرثقیل در این طرح بهره‌برداری از این پروژه به تأخیر انداخت.

نوروزی ادامه داد: با توجه به پیشرفت ۸۵ درصدی تقاطع غیرهمسطح سپاه، این پروژه تیرماه افتتاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: ۱۹۲ سگمنت در پروژه روگذر میدان سپاه شهر کرمانشاه به کار رفته است، پیش از این قطعات بتنی خارج از استان ساخته می‌شد و به داخل استان انتقال می‌یافت، اما با انتقال کارگاه به نزدیک محدوده اجرای طرح سگمنت در حال حاضر در شهر کرمانشاه تولید می‌شود.

شهردار کرمانشاه گفت: این تقاطع با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شده بود که ظرف چند ماه آن را به پیشرفت کنونی رساندیم. خبرنگاران پس از بازدید از پروژه روگذر میدان سپاه به سمت غربی رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه حرکت و در میانه راه از معبر شهرک ولایت در محدوده الهیه بازدید کردند. در محل معبر محدوده الهیه و شهرک ولایت نادر نوروزی در جمع خبرنگاران گفت: تمام نقاطی که امروز مشاهده کردید پس از تکمیل به هم متصل و رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه را که به صورت نعلی شکل است، شکل می‌دهد؛ با بهره برداری از این رینگ به طور قطع شاهد کاهش ترافیک و روان شدن و تسهیل در تردد خودروها در شهر کرمانشاه خواهیم بود.

آخرین جزئیات از روند احداث رینگ ترافیکی کرمانشاه

پازل آخر رینگ ترافیکی در محدوده شهرک دولت‌آباد و شهرک مهدیه

بهمن سوری، شهردار منطقه شش کرمانشاه که متولی اجرای معبر محدوده الهیه و شهرک ولایت است به بیان جزئیات پرداخت و تاکید کرد: این معبر حلقه اتصالی بلوار شهیدان رضایی به بلوار شهید بهرام آبادی است. شهرک‌های ولایت یک و دو با جمعیتی بالغ بر ۲۵ هزار نفر پس از سال‌ها از بن بست خارج می‌شود.

وی با تشکر از مالکانی که اراضی مورد نیاز را برای ایجاد معبر در اختیار شهرداری گذاشته‌اند از همه همکاران و سازمان‌های شهرداری که در اجرای پروژه همکاری داشتند قدردانی کرد و افزود: برآورد احداث این پروژه بیش از ۲۰ میلیارد تومان بود که با ماشین‌آلات امانی توانستیم هزینه‌ها را به شدت کاهش دهیم و پروژه را با حدود پنج میلیارد تومان به سرانجام رسانیم.

شهردار منطقه شش کرمانشاه اظهار کرد: برای اجرای این پروژه بیش از ۲۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است و مابقی زیرسازی برابر استانداردهای موجود انجام و انتهای این معبر به بلوار شهید بهرام‌آبادی در شهرک ولایت متصل خواهد شد.

در پایان بازدید از این معبر نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، تاکید کرد: تمام تلاش بنده و همکاران در شهرداری کرمانشاه توسعه شهر و ایجاد رفاه برای شهروندان کرمانشاهی بوده است و با وجود همه محدودیت‌ها تمام تلاش خود را معطوف به این امر کرده‌ایم و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد افتتاح این پروژه‌ها باشیم.

حمید اعتصام‌فر، معاون عمرانی شهردار کرمانشاه تصریح کرد: پروژه اتصال شهرک امام خمینی (ره) به شهرک مهدیه (دره دراز) در ادامه تکمیل رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه به طول ۱۰۵۰ متر و در دو باند رفت و برگشت ۱۰ متری با اجرای رفیوژ وسط در دستور کار است که اعتبار آن حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و طبق برنامه‌ریزی تا پانزدهم مردادماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که نقش مهمی در تسهیل تردد اهالی و شهروندان کرمانشاهی دارد.

کد خبر 666575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.