پروفسور ایرانی رئیس دانشگاهی در آرژانتین شد

برای اولین بار یک پروفسور ایرانی کرسی ریاست دانشگاهی را در آرژانتین کسب کرد.

به گزارش ایمنا، برای اولین بار در تاریخ آرژانتین یک پروفسور ایرانی توانست با تکیه بر سوابق درخشان علمی و حمایت گسترده اساتید دانشگاه این کشور، کرسی ریاست دانشکده ارتودنسی دانشگاه بوئنوس آیرس را کسب کند.

مراسم معرفی پروفسور محمود احمدی با حضور اساتید آرژانتینی و مقامات دیپلماتیک کشورمان برگزار شد. در این مراسم دکتر پابلو الخاندرو رودریگز، ریاست دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بوئنوس آیرس خطاب به جامعه علمی و دانشگاهی آرژانتین اظهار کرد: پروفسور احمدی با توجه به سوابق درخشان علمی در رقابت‌های دانشگاهی موفق شد از میان نامزدهای کرسی ریاست دانشکده ارتودنسی، این جایگاه را از آن خود کند. وی از حمایت گسترده اساتید از جمله ریاست دانشگاه برخوردار بود.

این دانشمند ایرانی ۳۵ سال پیش برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به آرژانتین رفت. وی پس از اخذ مدرک دندانپزشکی به مقام استادیاری رسید سپس با تکیه بر کارنامه درخشان علمی کرسی استادی این دانشگاه را هم کسب کرد.

محمود احمدی اظهار کرد: زمینه‌های گسترده کار علمی در این دانشگاه و همکاری با دیگر دانشگاه‌های مهم جهان از جمله ایران وجود دارد و ما در آرژانتین آماده دریافت پیشنهادهای آن‌ها برای همکاری هستیم.

منبع: صدا و سیما
کد خبر 666562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.