کاهش شدید قیمت طلا و سکه به دنبال دلار / افت ۱.۱ میلیونی طرح جدید

با توجه به ریزش قیمت دلار، جو روانی به بازار طلا و سکه سرایت کرده و قیمت‌ها در این بازار نزولی شده است، به طوری که سکه طرح جدید در روز جاری یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان افت کرده، هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار با افت ۱۱۴ هزار تومانی به دو میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به دنبال ریزش شدید قیمت دلار در بازار غیررسمی، طلا و سکه کاهش قیمت را تجربه کردند، به طوری که تا ساعت ۱۹:۵۰ روز جاری، قیمت سکه طرح جدید با کاهش یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومانی به ۲۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

سکه طرح قدیم نیز تا ساعت مذکور افت ۶۴۹ هزار تومان را تجربه کرده است و قیمت آن در بازار ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نیم سکه ۲۶۶ هزار تومان ارزان شد و به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت ربع سکه نیز ۴۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد و ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. سکه گرمی نیز با افت ۲۶۰ هزار تومانی هم اکنون شش میلیون تومان دست به دست می‌شود.

اما طلا هم ریزش قیمتی را تجربه کرد و با وجود رشد اندک انس جهانی، در مسیر نزولی قرار گرفته است. بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار با افت ۱۱۴ هزار تومانی به دو میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده، همچنین هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز با کاهش ۱۵۳ هزار تومانی به دو میلیون و ۹۷۳ هزار تومان رسیده است.

با توجه به جو ریزشی دلار و اخبار مثبت در بازار، پیش بینی می‌شود این روند ریزشی ادامه داشته باشد.

کد خبر 666558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.