ابرچالش استان اصفهان آب و قصه پر غصه خشکیدن تالاب گاوخونی از تبعات آن است

استاندار اصفهان گفت: همه ما باید با دغدغه‌مندی بیشتر و مردمی‌سازی فرهنگ، بین زندگی و محیط‌زیست تعادل برقرار کنیم. باید کاری کنیم که فرهنگِ توجه ویژه به محیط‌زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امور مربوط به شهروندان برای خود جا باز کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی پیش از ظهر امروز _یکشنبه بیستم خردادماه_ در همایش گرامیداشت هفته محیط زیست با اشاره به تعالیم دینی نسبت به محیط‌زیست، اظهار کرد: در آیات قرآن و روایات نبی مکرم اسلام (ص) و سیره ائمه معصومین (ع) و در نگاه و عمل بسیاری از اولیای الهی، به مصدایقی در حوزه محیط زیست برخورد می‌کنیم که هر یک می‌تواند سرلوحه کار ما در این عرصه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما از انتقال فرهنگ محیط زیست به نسل‌های آینده غفلت می‌کنیم، افزود: نیاز است که فرهنگ و مفاهیم محیط‌زیست را به نحو احسن به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

مرتضوی اظهار کرد: همه ما باید نسبت به مسئله محیط زیست دغدغه داشته باشیم و غفلت‌های گذشته را جبران کنیم؛ در این راستا نیاز است با فعالیت‌های فرهنگی این نگاه را در خانواده‌ها متجلی کنیم.

استاندار اصفهان تأکید کرد: باید کاری کنیم همان موضوعاتی که در سیره نبی مکرم اسلام (ص) و تعالیم آسمانی ما وجود دارد به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی تصریح کرد: زندگی ماشینی ما را گرفتار خود کرده است و گاهی ما را به غفلت وا می‌دارد و نمی‌توانیم به‌درستی به مسائل این حوزه بپردازیم.

مرتضوی با بیان اینکه اصفهان شرایط زیست محیطی خاص خود را دارد، خاطرنشان کرد: ما در استانی زندگی می‌کنیم که در آن ۲۲ منطقه با دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار وسعت، تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و قواعد خاص زیست‌محیطی بر آن حاکم است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: استان ما به دلیل شرایطی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده است و موقعیت صنعتی که دارد باید بیشتر مراقب مسائل زیست‌محیطی باشد.

وی با اشاره به چالش‌های زیست‌محیطی استان افزود: ابرچالش استان اصفهان آب است که قصه پر غصه خشکیدن تالاب گاوخونی یکی از تبعات این چالش است.

مرتضوی با بیان اینکه مسئله فرونشست زمین هم یکی از مصادیق چالش‌های مرتبط با محیط زیست استان است، گفت: گاهی در نقاطی از شهر آژیر خطر فرونشست به صدا در می‌آید.

استاندار اصفهان در پایان اذعان کرد: همه ما باید با دغدغه‌مندی بیشتر و مردمی‌سازی فرهنگ، بین زندگی و محیط‌زیست تعادل برقرار کنیم. باید کاری کنیم که فرهنگِ توجه ویژه به محیط زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امور مربوط به شهروندان جاری باشد.

کد خبر 666507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.