ضرورت افزایش تاب‌آوری اجتماعی در حوادث و بحران‌ها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: حدود ۱۹۷ خانه هلال شهری و روستایی در سطح استان با هدف افزایش سطح تاب‌آوری اجتماعی در حوادث و بحران‌ها و ایجاد آمادگی عمومی فعالیت می‌کنند.

وحید شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ۱۹۷ خانه هلال شهری و روستایی در سطح استان با هدف افزایش سطح تاب‌آوری اجتماعی در حوادث و بحران‌ها و ایجاد آمادگی عمومی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با راه‌اندازی خانه‌های هلال در سراسر استان، زمینه را برای گسترش آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مواجهه با مخاطرات در مناطق کم برخوردار و افزایش میزان تاب‌آوری اجتماعی در برابر بلایای طبیعی و غیرطبیعی را فراهم کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: ۵۸ خانه هلال شهری و ۱۳۹ خانه هلال روستایی در استان فعالیت دارند که تمام ارکان این مراکز از نیروهای داوطلب انتخاب و کلیه اقدامات توسط اعضا و داوطلبان برنامه‌ ریزی و اجرا می‌شود، در این خانه‌ها که به مثابه یک شعبه کوچک هلال احمر هستند، واحدهای جوانان، امداد و نجات، آموزش و داوطلبان به ارائه خدمات گوناگون عام‌ المنفعه و بشردوستانه می‌پردازند.

وی افزود: سوانحی که در سال‌های اخیر در استان تجربه شده است از حیث گستردگی حوزه جغرافیایی نشان داد که مشارکت جوامع محلی در بهبود عملکرد دستگاه‌های امداد رسان بسیار تأثیرگذار و مثمر به ثمر است.

شعبانی تصریح کرد: مهم‌ترین اقدامات خانه‌های هلال جذب اعضای داوطلب، آموزش و سازماندهی اهالی هر منطقه است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان اضافه کرد: خانه هلال پلی ارتباطی است که می‌تواند تسهیل‌ گری مؤثری در تأمین نیازهای اقشار آسیب‌پذیر و محرومان داشته و فرصت مناسبی را برای خدمات‌رسانی به ساکنان مناطق حاشیه شهرها و روستاهای صعب‌ العبور و کم‌برخوردار را فراهم آورد.

کد خبر 666495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.