در روایت باید قاطعانه  و به شکل نقطه‌زنی عمل کرد

مسئول برگزاری دوره تکمیلی آموزش راویان پیشرفت و امیدآفرینی استان اصفهان گفت:ما در روایتگری‌ها باید نقطه‌زنی عمل کنیم و متناسب با هر موضوع و هر هدفی از سوی دشمن، روایت خاص آن را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام ابوالفضل ربانی امروز_ یکشنبه بیست‌ویکم خردادماه _ در مراسم افتتاحیه دوره تکمیلی آموزش راویان پیشرفت و امیدآفرینی استان اصفهان در موزه دفاع مقدس اظهار کرد: همان‌طور که جنگ سخت و نظامی، هر روز نیازمند به روز شدن است و برای مقابله با دشمنان نیز باید سلاح‌های خود را به روز کرد، برای ورود به عرصه جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی نیز باید از روش‌های نوین و به روز استفاده کرد.

وی افزود: اقتدار امروز نظام و انقلاب اسلامی، حاصل رشادت‌ها و تلاش‌های افرادی چون شهید طهرانی‌مقدم‌ها است چرا که به پشتوانه این جهادها، کسانی که روزی اصلاً موشک را از نزدیک لمس نکرده بودند، امروز توانمندی ساخت موشک استراتژیک هایپرسونیک فتاح را با برد بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر به دست آورده‌اند.

مسئول برگزاری دوره تکمیلی آموزش راویان پیشرفت و امیدآفرینی استان اصفهان تصریح کرد: قدرت بازدارندگی امروز نظام اسلامی، حاصل این تلاش‌های به روز شده است، لذا ما باید در عرصه جنگ نرم نیز با قوت همچون عرصه نظامی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه زدن پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق توسط نیروهای نظامی ایران یک حماسه بسیار بزرگ و اتفاقی چشمگیر بود که رهبر معظم انقلاب از آن با تعبیر یا یوم الله یاد می‌کنند، گفت: متأسفانه در روایت عین‌الاسد، هم دوست و هم دشمن، ضربه زد و آن‌گونه که شایسته این اتفاق بزرگ بود، روایت صورت نگرفت.

حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: بنابراین روایت صحیح و به موقع در حوادث بسیار حائز اهمیت است، امروز عرصه‌های نظامی و موشکی، خود را ارتقا داده و بازدارندگی لازم را بر این اساس ایجاد کرده‌ایم، ولی یکی از علت‌هایی که آشوب‌های سال گذشته در کشور ایجاد شد، آن است که در قدرت نرم به اندازه قدرت سخت به روز نشده‌ایم.

وی افزود: چند سال است که یادواره‌های شهدا در این کشور برگزار می‌شود اما آیا آنگونه که شایسته بوده است در عرصه جنگ نرم تأثیرگذار بوده است، جهاد یعنی تلاش در مقابل اهداف دشمن، بنابراین هر تلاشی جهاد نیست.

مسئول برگزاری دوره تکمیلی آموزش راویان پیشرفت و امیدآفرینی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ما در روایتگری‌ها باید نقطه‌زنی عمل کنیم و متناسب با هر موضوع و هر هدفی از سوی دشمن، روایت خاص آن را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فضای راهیان نور، قدرتی بالا و فرصتی بی‌نظیر است که در دستان ما قرار دارد، ما امروز برای یک حماسه بزرگ و تاریخی‌ساز در زمان مهم به دور هم جمع شده‌ایم، قطعاً تبیین و تکرار روایت‌ها عزم‌ها را راسخ می‌کند.

حجت‌الاسلام ربانی اضافه کرد: در روایت باید قاطعانه سخن گفت و از بیان شاید و ممکن است، پرهیز کرد، همچنین برای تبیین و روایت پیشرفت‌ها باید از ابتدای مسیر و طول مسیر طی شده به صورت مشخص سخن گفت، ما به سمت تمدن اسلامی و جامعه‌ای که احکام خدا در آن اجرا شود، پیش می‌رویم، هر اتفاقی در این مسیر نشان از پیشرفت است.

وی افزود: یکی از اصولی که در روایت پیشرفت‌ها باید بر آن تاکید داشت، حرکت در سایه ولی زمان است و این وجه تمایز حرکت کشور ایران با سایر کشورها است، پیشرفت با مفهوم توسعه متفاوت است، توسعه در مفهوم جهانی به معنی غرب‌گرایی و چون غرب حرکت کردن است.

مسئول برگزاری دوره تکمیلی آموزش راویان پیشرفت و امیدآفرینی استان اصفهان ادامه داد: پیشرفت، هدف انقلاب اسلامی است و در این راه باید به نقص‌ها و کمبودهایی چون عدالت نیز توجه داشت.

وی در پایان یادآور شد: کتاب «روایت قرن» کتابی است که در این دوره آموزشی تدریس می‌شود و در آن به بیان خرده روایت‌هایی از دوره پهلوی تاکنون اشاره خواهد شد.

کد خبر 666449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.