کودکان کار پایتخت شرایط مناسبی ندارند

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات پایتخت شرایط نامناسب کودکان کار است که فضای شهر نیز تحت تأثیر آنها قرار گرفته است، گفت: در این زمینه دستگاه‌های مختلفی مسئولیت دارند و باید خدمات لازم را به این کودکان ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _یکشنبه بیست‌ویکم خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: به‌تازگی در پایتخت بارش باران و توفان اتفاق افتاد و خسارت‌هایی را به دلیل سقوط درختان خشک برجا گذاشت، لذا از شهرداری درخواست می‌کنم برای رفع خطر این درختان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه فردا _دوشنبه بیست‌ودوم خردادماه_ روز جهانی مبارزه با کودکان کار است و یکی از مشکلات پایتخت شرایط نامناسب کودکان کار است که فضای شهر نیز تحت تأثیر آن قرار گرفته است، افزود: در این زمینه دستگاه‌های مختلفی مسئولیت دارند و باید خدمات لازم را به این کودکان ارائه دهند.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: هرروز تعداد این کودکان افزایش پیدا می‌کند، در حالی که متولی ساماندهی کودکان کار هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه کودکان کار آمار متفاوتی ارائه شده است بعضی تعداد این کودکان را ۱۴ هزار نفر اعلام کردند که ۸۰ درصد آن‌ها ایرانی نیستند، گفت: در مرحله اول نباید اجازه کار و فعالیت به کودکان داده شود و با باندهای کودک کار برخورد شود، زیرا برخی افراد از این کودکان سوءاستفاده می‌کنند و اگر برخورد قاطعی انجام نشود، تعداد کودکان افزایش پیدا خواهد کرد.

میثم مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز طی تذکری گفت: از عمارت عین‌الدوله به‌خوبی استفاده نمی‌شود و اطلاع‌رسانی لازم برای حضور گردشگران در آن انجام نشده است، در حالی که این مکان می‌تواند مرکزی برای آموزش و ساخت مجسمه‌های مفهومی و حجمی باشد و برای زیباسازی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخشی از محوطه این عمارت توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران به سرمایه‌گذار داده شده است که با نگهداری این بنای تاریخی مغایرت دارد، بنابراین شهرداری باید برای کاربری این محل تجدیدنظر کند و برای بهره‌وری بیشتر اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 666414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.