عزم آریزونا برای ارتقای زیرساخت‌های شهری

مدیران آریزونا در ایالات متحده آمریکا از پیاده‌سازی پروژه جدیدی برای ارتقای زیرساخت‌های شهری خبر داده‌ و مدعی شده‌اند تغییرات اقلیمی را در سراسر شهر به حداقل خواهند رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر فلگستف اقدامات جدیدی را با هدف کاهش انتشار کربن و کارآمدی آب و انرژی طراحی کرده و مدعی شده‌اند که پیاده‌سازی آن‌ها نه‌تنها اثرات تغییرات اقلیمی را بر شهرها به حداقل خواهد رساند، بلکه به ذخیره شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری بودجه شهری نیز منجر خواهد شد. مدیران شهر برای اجرای تدابیر خود به همکاری با یکی از کمپانی‌های آمریکایی ارائه‌دهنده رویکردهای پایدار در زمینه انرژی پرداخته و از تخصیص بودجه‌ای چهار میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری برای این منظور خبر داده‌اند.

تحقق هدف صفر کربن

اعضای شورای شهر فلگستف آریزونا تاکنون اقدامات متعددی را برای کاهش انتشار کربن پیاده کرده‌اند و به این ترتیب اثربخشی ارتقای زیرساخت‌ها را برای تحقق هدف صفر انتشار کربن بسیار حائز اهمیت دانسته‌اند. پروژه جدید رویکردی چندمرحله‌ای خواهد بود که کاهش ۳۰ درصدی انتشار کربن را به دنبال خواهد داشت، ضمن این‌که در بهبود مدیریت امور مالی شهری نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

عزم آریزونا برای ارتقای زیرساخت‌های شهری

مدیران شهر آریزونایی آمریکا در نظر دارند سیستم‌های آبیاری شهری، ساخت‌وساز و سامانه‌های حمل‌ونقل را به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشند و عملکرد آن‌ها را وابسته به مصرف الکتریسیته و انرژی تجدیدپذیر کنند. در این راستا، سیستم‌های روشنایی در بعضی از مناطق شهر به لامپ‌های ال‌ای‌دی مجهز خواهد شد و قابلیت خاموش و روشن شدن هوشمند آن‌ها بر اساس تاریکی هوای شهر فراهم خواهد آمد. علاوه بر این، ایستگاه‌های متعددی برای شارژ خودروهای الکتریکی در نقاط مختلف شهر نصب خواهد شد که ترویج استفاده از این وسایل نقلیه پاک را به جای خودروهای موتوری میان مردم به دنبال خواهد داشت. بهبود سیستم‌های آبیاری پوشش‌های گیاهی از دیگر اولویت‌های طرح جدید مدیران خواهد بود که به بهینه‌سازی مصرف آب منجر خواهد شد و این در حالی است که تأمین نیروی لازم برای گرمایش، سرمایش و تهویه هوا در شش منطقه شهر از انرژی تجدیدپذیر نیز نقش مهمی در کاهش انتشار کربن و تحقق اهداف صفر کربن ایفا خواهد کرد.

عزم آریزونا برای ارتقای زیرساخت‌های شهری

کد خبر 666374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.