حفاظت از میراث فرهنگی را وظیفه خود می‌دانیم

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: سازمان ما وظیفه دارد از میراث فرهنگی محافظت کند، البته حکومت‌ها و نظام‌های داخلی هم باید این کار را انجام دهند، سیاست ما محدود به حراست از چهارچوب‌های فرهنگی نمی‌شود و باید به پیشرفت و توسعه در قالب اقتصادی نیز به منظور حفاظت از میراث فرهنگی توجه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعد قدومی امروز _ شنبه بیستم خردادماه_ در مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: مادر من غاده هیجاوی که در گذشته ریاست صنایع‌دستی آسیا و اقیانوسیه را بر عهده داشت، مجذوب تاریخ و فرهنگ و هنر ایران بود.

وی افزود: تلاش دارم فعالان حوزه صنایع‌دستی را هدایت کنم و براساس مسئولیت‌ام و در راستای راهبردهای شورای جهانی گام بردارم.

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: اصفهان جزو نخستین شهرهایی بود که عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را به خود اختصاص داد، هنرمندان و طراحان خلاقانه و در چهارچوب‌های فرهنگی حافظان مرزهای فرهنگی و هنری هر منطقه در مقابل تهاجم فرهنگی هستند.

سعد قدومی تصریح کرد: سازمان ما وظیفه دارد و مأموریت خود می‌داند که از میراث فرهنگی محافظت کند، البته حکومت‌ها و نظام‌های داخلی هم باید این کار را انجام دهند، سیاست ما محدود به حفاظت و حراست از چهارچوب فرهنگی نمی‌شود و باید به پیشرفت و توسعه در قالب اقتصادی توجه شود.

وی گفت: صنایع‌دستی می‌تواند در جهانی که مشاغل رو به افول است به رویش، گسترش، توسعه اقتصادی و صادرات کمک کند، توسعه صنایع‌دستی به وسیله حکومت‌های ملی و محلی از طریق ارتباط، برنامه‌ریزی و در اختیار دادن مکان برای آموزش و توسعه امکان‌پذیر می‌شود.

کد خبر 666320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.