برای بازار فروش سفال در سراوان برنامه‌ریزی شود

فرماندار سراوان گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در ۱۲ کارگاه سفالگری سراوان با تولید پنج هزار قطعه سفال فعالیت می‌کنند، لذا باید برای بازار فروش آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید تجلیلی امروز _شنبه بیستم خرداد ماه_ در اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی اظهار کرد: سراوان، این شهر موزه زنده هفت هزار ساله است، در این راستا با توجه به اینکه سفال کلپورگان در سال ۱۳۹۶ ثبت جهانی شده؛ عنوان شهر جهانی سفال نصیب مردم مرزدار سراوان شده است.

وی ادامه داد: این صنعت متعلق به بانوان این منطقه است، در واقع بانوان سراوان با دستان هنرمندشان در خلق این هنر نقش دارند.

فرماندار سراوان یادآور شد: ایجاد پارک علم و فناوری در این منطقه به صنعتگران تولید سفال در حوزه بازاریابی کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: بهسازی کارگاه‌ها، تشویق به احداث مناطق بوم‌گردی، اجرای طرح هادی روستایی که ۵۰ درصد آن انجام شده از دیگر اقدامات این منطقه بوده است.

تجلیلی ادامه داد: زمین یک هکتاری برای استقرار کوره‌های برقی در اختیار صنعتگران قرار داده شده، تا به صورت مستقیم از بازارچه فروش و تولید بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اگر اعتباری سالانه به این حوزه در سراوان اختصاص داده شود، توسعه رخ خواهد داد، گفت: هم اکنون ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در ۱۲ کارگاه سفالگری با تولید پنج هزار قطعه سفال فعالیت می‌کنند، لذا باید برای بازار فروش آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم، میراث فرهنگی هم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این منطقه قدم بردارد.

کد خبر 666300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.