کلاهبرداری از شهروندان با ارسال لینک احراز هویت سامانه ثنا

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی صورت گرفته مشخص شد شاکیان پیامکی جعلی با عنوان «شکوائیه علیه شما» را دریافت می‌کردند که حاوی لینک احراز هویت سامانه ثنا بوده و آنها پس از ورود به لینک ناشناس و پرداخت مبلغ ۲۰ هزار ریال متوجه می‌شدند که کل موجودی حسابشان برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان تصریح کرد: درگاه جعلی که مال باختگان اطلاعات حساب بانکی خود را در آن وارد می‌کردند برای دایر کننده این درگاه ارسال و پس از نصب اپلیکیشن جعلی توسط قربانیان، فرد کلاهبردار به پیامک‌های گوشی آنها دسترسی پیدا و با سرقت رمز دوم یک‌بار کل موجودی حساب را خالی می‌کرد.

وی با بیان اینکه فرد کلاهبردار با دسترسی به لیست مخاطبان قربانی پیامک مذکور را برای سایر دوستان و آشنایان وی ارسال می‌کرده تا به این طریق از آنان نیز کلاهبرداری کند، خاطرنشان کرد: با اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارشناسان سرانجام هویت فرد کلاهبردار مشخص و این فرد در عملیاتی ضربتی توسط مأموران دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان، اضافه کرد: شهروندان باید بدانند که پیامک‌های ارسالی از سوی قوه قضائیه با سرشماره ADLIRAN بوده و فاقد لینک است و برای مشاهده ابلاغ الکترونیک قضائی نیز نیاز به واریز وجه نیست و شهروندان باید تنها به سامانه eblagh.adliran.ir مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف خودداری کنند.

کد خبر 666260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.