محدودیت برق صنایع از امروز آغاز شد / اخطار شفاهی به مشترکان صنایع بزرگ

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به آغاز طرح مدیریت مصرف صنایع از امروز، گفت: برخی از صنایع که سقف مجاز تعیین شده را رعایت نکردند اخطار شفاهی و تلفنی دریافت کردند که پس از گذشت چند دقیقه مصرف خود را کاهش دادند.

سید محمدرضا نوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از امروز _شنبه بیستم خردادماه_ عملیات اجرای مدیریت بار توسط صنایع در سطح کشور آغاز به کار کرد. در این طرح صنایع به سه دسته «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شده است. گروه «الف» شامل کارگاه‌ها و صنایع کوچکی است که به فیدرهای عمومی برق متصل است. با توجه به اینکه برق فیدرهای عمومی قطع نمی‌شود و بار مصرفی این صنایع نیز کمتر از ۵۰۰ کیلووات است؛ این گروه شامل محدودیت بار نشده و برقشان قطع نمی‌شود.

وی افزود: گروه «ب» شامل صنایعی است که مصرف برقشان بیش از ۵۰۰ کیلووات بوده یا در شهرک‌های صنعتی قرار دارند. براساس توافق وزارت صمت با وزارت نیرو؛ این صنایع در یک روز کاری هفته، از ساعت ۱۱ تا ۲۳ برق نخواهند داشت. در مقابل، این صنایع در روز جمعه می‌توانند فعال بوده و تعطیلی یک روزه در میان هفته را جبران کنند.

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: گروه «ج» شامل صنایع بزرگ است. براساس تفاوت وزارت صمت و نیرو، ظرفیت استفاده از شبکه سراسری برای هر یک از صنایع در جداولی تعیین و به آنها ابلاغ شده که اجرای آن از امروز الزامی است.

نوحی با اشاره به اینکه بزرگترین صنعت استان اصفهان فولاد مبارکه است، افزود: این شرکت نیز از صبح امروز برنامه مدیریت بار را اجرایی کرده است. برخی از صنایع که سقف مجاز تعیین شده را رعایت نکردند نیز اخطار شفاهی و تلفنی دریافت کردند که پس از گذشت چند دقیقه مصرف خود را کاهش دادند.

تخصیص برق رایگان برای چاه‌های آب کشاورزی

وی همچنین درخصوص عملکرد چاه‌های کشاورزی، تصریح کرد: برای کشاورزانی که از چاه‌های آب کشاورزی استفاده می‌کنند، چاه‌ها در دو دسته تقسیم شده است که برق مصرفی برخی از آنان در ساعت ۱۱ تا ۱۶ و بخشی از آن در ساعت ۱۳ تا ۱۸ محدود می‌شود و در خارج از این ساعات استفاده از چاه با برق رایگان محاسبه خواهد شد.

تخفیفات ویژه به مشترکان خانگی در سال جاری

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: از مشترکان خانگی و عمومی درخواست داریم الگوی مصرف را رعایت کرده و به صنعت برق کل کشور و همچنین صنایع کمک کنند تا رونق صنعت آسیب نبیند.

نوحی اضافه می‌کند: درست است که مشترکان خانگی محدودیت مصرف برق ندارند اما اگر الگوی مصرف برق را رعایت کنند؛ به ازای هر کیلووات ساعتی که از ۳۰۰ کیلووات بر ساعت در مقایسه با ۱۴۰۰ کمتر مصرف کنند دو هزارتومان پاداش در قبوض برقشان در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین آن دسته از مشترکان خانگی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، اگر نسبت به قبض سال گذشته خود صرفه جویی داشته باشند، پنج تا ۱۰ برابر قیمت تعرفه برق به آنها پاداش داده خواهد شد.

کد خبر 666220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.