هزینه ۳ هزار میلیارد ریالی توسعه و نگهداری فضای سبز قم

شهردار قم با اشاره به وجود ۴۱۳ بوستان محله‌ای، همسایگی، منطقه‌ای، ناحیه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر قم گفت: سالانه سه هزار میلیارد ریال برای توسعه و نگهداری فضای سبز شهری هزینه می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد یکی از نکات برنامه دوم راهبردی شهرداری قم را توجه به مسائل نرم‌افزاری شهر دانست و اظهار کرد: این موضوع خود را در مسائلی نشان می‌دهد که با شهروندان بیشترین ارتباط را دارد و از مطالبات اقشار مختلف است.

وی با بیان اینکه در این زمینه می‌توان به در اولویت قرار دادن مسئله فضای سبز برای زیباسازی شهر و ارتقای روحیه شهروندان اشاره کرد، افزود: سالانه سه هزار میلیارد ریال در شهر قم به توسعه و نگهداری فضای سبز شهری اختصاص داده می‌شود که این موضوع اهمیت مسئله را نشان می‌دهد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر در شهر قم ۴۱۳ بوستان محله‌ای، همسایگی، منطقه‌ای، ناحیه‌ای و فرامنطقه‌ای وجود دارد، خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز، محلی برای آسایش و تفریح خانواده‌ها، روشی برای تلطیف آب‌وهوای شهر و راهی برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات روحی و جسمی محسوب می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اهمیت رویکردهای فرهنگی و به‌تبع آن اهمیت این موضوع در شهرداری قم تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که در مسئله فرهنگ متغیرهای متعدد دخالت و متولیان مختلفی برای آن وجود دارد؛ اگر یک دستگاه به‌تنهایی بخواهد حرکت کند، نمی‌تواند نتیجه درستی از اقدامات خود بگیرد، بلکه اقدامات باید براساس یک سند جامع و با مشارکت تمام دستگاه‌های متولی از جمله حوزه علمیه، صداوسیما، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و دیگر دستگاه‌های متولی پیش رود.

کد خبر 666185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.