راهکار آمستردام برای نجات حیات‌ جانوری شهر

آمستردام هلند در راستای تقویت حیات‌ وحش محلی و برخورداری از مزایای آن به ایجاد جزایر شناور بومی در اطراف منطقه صنعتی شهر پرداختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات محلی آمستردام هلند از اضافه کردن پنج جزیره شناور جدید شامل دو جزیره ۱۰۰ متر مربعی و سه جزیره ۱۸۰ متر مربعی به اطراف یک منطقه صنعتی در حال بازسازی خبر دادند که حامل انواع گونه‌های گیاهی خواهند بود و انتظار می‌رود حیات وحش محلی آمستردام را به‌عنوان بخشی از شبکه ملی اکولوژیک هلند احیا کنند.

مقامات در بیانیه‌های خود اظهار کردند که این جزایر به‌عنوان یک نوآوری منحصربه‌فرد برای هلند که به جوامع جانوری پناه می‌دهد، با مجموع بیش از ۷۰۰ مترمربع مساحت، حیات‌وحش تکه‌تکه هلند را به‌هم متصل می‌کنند و در کنار حفظ بقای حیوانات و گیاهان، به ایجاد پیوند میان فضاهای سبز و حیات‌وحش بومی منطقه، همچنین پایداری آمستردام و بهبود هوای پاک در اطراف آن کمک خواهند کرد.

جزیره‌های شناور جدید آمستردام که حامل ۴۰ گونه گیاهی بومی منطقه هستند، به‌عنوان پل ارتباطی میان مناطق سبز اطراف محل عمل می‌کنند و قرار است به پرورش حیواناتی همچون مارهای چمنی، سمورهای آبی، خفاش‌ها و پرندگان آبزی کمک کنند. این تأسیسات پایدار توسط معاون شهردار آمستردام پایه‌ریزی و پس از نهایی شدن آخرین اقدامات و کاشت آخرین گیاهان، با استفاده از قایق به محل مناسب خود برای استقرار منتقل خواهند شد. مسئولیت تکمیل جزایر بر عهده داوطلبان شهرداری، شرکت‌های خصوصی، ساکنان منطقه و دانشجویان علاقه‌مند است.

راهکار آمستردام برای نجات حیات‌وحش محلی

دانشجویان دانشگاه آمستردام در اصل طی سال‌های آینده با بررسی این‌که کدام گونه‌های جانوری در نهایت این جزایر شناور را به‌عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده‌اند، اثربخشی این پروژه و تأثیر آن بر جانوران محلی و محیط زیست را ارزیابی خواهند کرد.

برنامه‌های شهرسازی آمستردام برای ایجاد ۱۰ هزار خانه جدید در منطقه، اهمیت ایجاد این جزایر را دوچندان می‌کند، چراکه گسترش این محیط‌ها ماهیت سبز منطقه را تقویت و زیستگاه‌های محلی آن را به هم متصل می‌کند و به این ترتیب می‌تواند آمستردام را بیش از پیش به دستیابی به اهداف سبز خود نزدیک کند.

راهکار آمستردام برای نجات حیات‌وحش محلی

کد خبر 666182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.