زوج پزشکی که رسم و رسوم را برای برکت زندگی‌ خود کنار زدند

این روزها تصویر قباله و مهریه جالب یک زوج پزشک در فضای مجازی دست به دست می‌شود که زندگیشان را با دعای خیر مردم آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی نوشته بود «دنیا هنوزم قشنگیاشو داره!» و دختری هم نوشته «با دیدن این آدما چندتا جون به جونام اضافه میشه»؛ موضوع توئیت‌هایشان کار جالب پزشک جوانی به نام ریحانه آل‌رسول‌دهکردی بود.

روایت مهر و زندگی / زوج پزشکی که رسم و رسومات را برای برکت زندگی‌شان کنار زدند

نمی‌خواستم خودنمایی کنم

با دکتر آل‌رسول که برای مصاحبه تماس می‌گیرم می‌گوید من اصلاً نمی‌خواستم این مسئله اینقدر رسانه‌ای شود و خودنمایی کرده باشم، تصورش را هم نمی‌کردم که این‌طور به گوش همه برسد.

این تازه عروس ادامه می‌دهد که روز مراسم نامزدی وقتی مهریه مشخص شد، میزان و نوع مهریه برای فامیل و آشنایان ما جالب بود و از روی قباله عکس گرفتند و بعد این خبر و تصویر قباله همه جا پخش شد.

داستان از این قرار است که مهریه زوج پزشکی که چند روز دیگر قرار است مراسم ازدواجشان را برگزار کنند "یک سکه طلا به نیت یگانگی خداوند، دو روز در ماه ویزیت رایگان بیماران بی‌بضاعت و ۱۰ درصد از درآمد ماهانه به تشخیص پزشک جهت درمان بیماران، کمک‌هزینه تحصیل ۲۰ کودک بی‌سرپرست نیازمند تا زمان ورود به دانشگاه و آزادسازی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد بدون سابقه کیفری" است.

روایت مهر و زندگی / زوج پزشکی که رسم و رسومات را برای برکت زندگی‌شان کنار زدند

در روزهایی که تصور می‌شود جوان‌ها برای شروع زندگی و مهریه ازدواجشان در گیر و بند مادیات هستند، این دکتر ۲۹ ساله، فرهنگ و تصورهای غلط را کنار می‌زند و مهریه‌اش را «مهرالسنه حضرت فاطمه زهرا (س)» می‌گذارد.

او درحال حاضر دانشجوی تخصص رشته پوست است و تأکید می‌کند که مهریه‌اش همان یک سکه است و قرار است به همراه همسرش که او هم پزشک عمومی است، بقیه مواردی که در قباله ازدواج ذکر شده را انجام دهند.

امروزه شاید بیشتر تأکید بر تجملات یا رعایت برخی از رسم و رسوم و مهریه‌های سنگین، از سوی خانواده عروس و داماد باشد و مهریه‌های سبک را کسر شأن خانواده بدانند یا آن را تضمینی برای ادامه زندگی بخوانند، اما خانواده این زوج پزشک مخالفتی با این مهریه سراسر خیر نداشتند.

بدون شک آینده زندگی که با دعای خیر مردم آغاز شود، روشن است و این زوج جوان با سنت‌شکنی‌هایشان برکت و نگاه خدا را مهمان زندگی مشترکشان کردند و الگویی برای جوانانی شدند که دوست دارند با کنار زدن فرهنگ‌های غلط زندگیشان را آغاز کنند.

از این دست افراد در جامعه کم نداریم، اما پیچیدن نام یکی از آن‌ها هم می‌تواند امید به این نسل جوان را در دل‌ها زنده کند و همان‌طور که یک کاربر توئیتر نوشته بود، حالمان را وسط خستگی‌ها خوب کند!

روایت مهر و زندگی / زوج پزشکی که رسم و رسومات را برای برکت زندگی‌شان کنار زدند

کد خبر 666157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.