پیگیر اعطای تسهیلات بانکی از کمیته امداد برای رانندگان تاکسی هستیم

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: پیگیر اعطای تسهیلات وام بانکی کم‌بهره از کمیته امداد امام خمینی(ره) برای رانندگان تاکسی شهری به‌منظور نوسازی تاکسی فرسوده هستیم.

مسعود عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۶۳۰۰ دستگاه تاکسی شهری در ناوگان سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت فعال است که از این تعداد حدود ۵۰ درصد تاکسی‌ها فرسوده است.

وی افزود: به‌دلیل افزایش قیمت خودرو و شرایط پرداخت نقدی وجوه طرح تعویض تاکسی‌های فرسوده، تاکسیرانان این شهر توان مالی برای نوسازی خودروی خود را ندارند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس قانون تا ۲۵ درصد می‌تواند نرخ کرایه تاکسی را افزایش دهد و رانندگان تاکسی با چنین درآمدی، توان نوسازی خودرو خود را ندارند.

عباس‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر تاکسیرانان در دهک چهار و پنج قرار دارند که از نظر کمیته امداد امام خمینی (ره) زیر خط فقر محسوب می‌شوند و به آنها مستمری تعلق می‌گیرد که این مسئله نشان‌دهنده عمق فاجعه و وضعیت مالی بحرانی رانندگان تاکسی است.

وی اظهار کرد: به‌تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده است تا در قالب طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهرهای کشور، تسهیلات وام بانکی کم‌بهره اعطا شود؛ لذا در حال رایزنی با کمیته امداد هستیم تا این تسهیلات را برای تعدادی از رانندگان تاکسی شهری رشت دریافت کنیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مشکلات بیمه رانندگان تاکسی گفت: خودروهای تاکسی تحت مالکیت شخصی است و شهرداری‌ها بر اساس قانون، وظیفه احداث ایستگاه‌های تاکسی مناسب، خط کشی خطوط تاکسی، صدور پروانه فعالیت، سازماندهی و نظارت بر آنها را بر عهده دارند و در قبال بیمه تأمین اجتماعی رانندگان تاکسی هیچ گونه مسئولیتی ندارند.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت به لحاظ مالی قدرت آن را ندارد که تعدادی زیادی از رانندگان تاکسی را بیمه کند، گفت: شهرداری و شورای اسلامی این شهر همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به رانندگان تاکسی شهری ارائه کند و مشکلات این قشر آسیب‌پذیر را تا حدود زیادی کاهش دهد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه مشکلات رانندگان تاکسی برای دریافت تسهیلات نوسازی تاکسی‌های فرسوده و برقراری بیمه تأمین اجتماعی باید توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از مسئولان متولی پیگیری شود، افزود: نوسازی تاکسی فرسوده یک طرح ملی است و با توجه به این که بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند، دولت به‌منظور حمایت از تاکسیرانان، باید در بازه زمانی دو ماه، سهمیه خودرو را با قیمت و تسهیلات مناسب به آنها اختصاص دهد تا رانندگان تاکسی بتوانند با مراجعه به شرکت ایران خودرو، خودرو خودشان را دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 666136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.