تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند مردمی سازی و استفاده از نسل جوان است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی و جوانان این شهرستان بتوانیم در اجرای سیاست‌های ابلاغی گام دوم انقلاب به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام علیرضا فقیهی در نشست با فرماندار شهرستان لنجان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های وی با تبیین ساختار و اهداف قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب اصفهان اظهار کرد: این قرارگاه مردمی پس از صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری شکل گرفته است که تحت هدایت و حمایت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان فعالیت می‌کند.

دبیر قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب اصفهان تصریح افزود: از جمله اهداف این قرارگاه تبیین و تشریح محتوای بیانیه گام دوم در بین اقشار مختلف مردم، خصوصاً کارکنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در این خصوص پیشنهاد الزامی و اجرایی شدن دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان ادارات و نهادهای دولتی ارائه شده است.

در ادامه این نشست حمیدرضا محمدی فشارکی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت جوانان برای تحقق گام دوم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همزمان با ورود انقلاب اسلامی به دهه پنجم عمر با برکت خود، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به زیبایی ترسیم کردند و در آن به نقش مهم جوانان و نخبگان در پیشرفت انقلاب تاکید شده است.

شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب، نقش جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی است

وی شاه بیت بیانیه گام دوم انقلاب را نقش جوانان در تمدن سازی نوین اسلامی دانست و افزود: معظم‌له در این بیانیه می‌فرمایند: آرمان بزرگ انقلاب همانا ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید مقام معظم رهبری است و در این بیانیه بیشترین مسئولیت را برای رسیدن به آن افق روشن، متوجه جوانان و نسل جوان است.

فرماندار شهرستان لنجان بیانیه گام دوم را همچون قطاری دانست که جوانان و گروه‌های مردمی نقش لوکوموتیورانی آن را بر عهده دارند، تصریح کرد: یکی از درخشان‌ترین برهه‌های حساس تاریخی در عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دوران هشت ساله دفاع مقدس بوده که حضور جوانان در آن دوره معادلات را به نفع انقلاب اسلامی تغییر داد و امروز نیز نسل جوان وظیفه سنگی در تحقق بیانه گام دوم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه بیانه گام دوم انقلاب تحلیل دقیقی از سرگذشت انقلاب بوده، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب چشم‌اندازی برای آینده ملت ایران است از این رو شاهد هستیم در این بیانیه علاوه بر تحلیل گذشته معظم‌له مسیر آینده را نیز به خوبی ترسیم کرده‌اند و نیاز است با سیاست‌گذاری دقیق به‌گونه‌ای عمل شود که به فهمی مشترک میان مسئولان و مردم خصوصاً نسل جوان دست یافته تا در نهایت وظیفه خود را در خصوص تحقق این بیانیه به درستی انجام دهیم.

مردمی سازی حوزه‌های مختلف، یکی از مهمترین الزامات گام دوم انقلاب است

محمدی با بیان اینکه پیاده‌سازی رهنمودها و عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری، نیازمند برنامه جامع و کاربردی است، عنوان کرد: نقش نیروی جوان انقلابی و متعهد به مدیریت جهادی در تحقق این بیانیه بسیار مهم و اساسی است و بر همین اساس آمادگی لازم وجود دارد تا با تقویت ارتباطات با قرارگاه جوانان گام دوم انقلاب اصفهان و همچنین فراهم کردن زمینه اقدامات فرهنگی و گفتمانی به پیشواز اجرای بند بند این بیانیه و عملیاتی کردن آن در شهرستان لنجان فراهم شود.

وی مردمی سازی حوزه‌های مختلف از جمله مباحث فرهنگی را یکی از مهمترین الزامات گام دوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: برای عملی شدن منویات رهبری فرزانه انقلاب و سیاست‌های ابلاغی گام دوم انقلاب باید ظرفیت‌های علمی، نخبگان و جوانان و… در شهرستان‌ها شناسایی و ذیل یک برنامه مدون و کاربردی همه توانمندی‌های به میدان آورده شوند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های نهادهای مردمی و جوانان این شهرستان بتوانیم در این حوزه به موفقیت‌های لازم دست پیدا کنیم.

کد خبر 666111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.