طرح فاضلاب مسکن مهر دهاقان چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

نبود فاضلاب شهری در محدوده مسکن مهر دهاقان موجب رنجش ساکنان شده و زندگی را در این محدوده شهری با چالش مواجه کرده است. شهروندان از مسئولان انتظار دارند تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این معضل اقدام و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نبود زیرساخت‌های شهری از جمله فاضلاب یکی از مهم‌ترین معضلات شهرهای کوچک و روستاهای کشور است. طی سال‌های گذشته و با افزایش جمعیت شهرهای کوچک و میانی بسیاری از زیرساخت‌ها دیگر پاسخگوی ساکنان نیست و نیاز به ارتقا دارد. جذب اعتبارات به منظور ایجاد و به‌روزرسانی تجهیزات، امکانات و زیرساخت‌های شهری در شهرهای کوچک همواره با چالش روبه‌رو بوده و نیازمند تعامل میان نهادها و سازمان‌های متولی است.

نبود پروژه فاضلاب شهری در مسکن مهر دهاقان به معضلی بزرگ تبدیل شده است، تشدید این بحران، سلامت شهروندان ساکن را تهدید و زندگی را دشوار کرده و سرریز شدن گنداب فاضلاب در کوچه و خیابان‌های مسکن مهر و نفوذ آب چاه‌ها، موجب انتشار بوی تعفن و تجمع مگس شده است. ساکنان مسکن مهر دهاقان می‌گویند مسئولان باید قبل از اجرای طرح مسکن به فکر تأمین زیرساخت‌ها می‌بودند تا زندگی امروز برای ما دشوار نشود، در حال حاضر از مدیران انتظار داریم هرچه زودتر زیرساخت‌های فاضلاب شهری را ایجاد کنند و ما را از این معضل گریبان‌گیر رها سازند.

رفع معضل فاضلاب مسکن مهر دغدغه ساکنان است

مهدی هاشمی، یکی از شهروندان ساکن مسکن مهر دهاقان می‌گوید: گنداب فاضلاب مسکن مهر محیط زیست و بهداشت محیط و روح و روان ساکنان را تهدید و متشنج کرده است.

وی تاکید می‌کند: رفع این معضل امری ضروری است و باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، اما متأسفانه مسئولان آن زمان مسکن را بدون زیرساخت فاضلاب ساختند و تحویل دادند.

طرح فاضلاب مسکن مهر دهاقان چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

نفوذ گنداب فاضلاب احتمال فرونشست ساختمان‌ها را افزایش می‌دهد

محمود محمدی، یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر دهاقان تصریح می‌کند: بوی نامطبوع فاضلاب در کوچه‌های مسکن مهر پیچیده است و با توجه به نزدیک بودن فصل تابستان، نفوذ گنداب در کوچه‌ها موجب بوی تعفن، تجمع مگس و حشره‌ها می‌شود و زندگی را دشوار می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان مربوطه برای اجرای سریع این پروژه مهم و حیاتی که با سلامت و محیط زیست پیرامون سروکار دارد، تلاش کنند.

این شهروند دهاقانی تاکید می‌کند: واحدهای مسکن مهر به صورت اساسی ساخته نشده است و مقاومت لازم در برابر بلاهای طبیعی را ندارد، با وجود چاه‌های متعدد مسکن مهر، سرریز شدن چاه‌ها و جاری شدن آب گندهای فاضلاب، احتمال فرونشست ساختمان‌ها وجود دارد، از شهرداری تقاضا داریم تا طرح فاضلاب را سریع‌تر اجرایی کند.

آغاز عملیات حفاری فاضلاب شهری دهاقان

نادر بدریان، شهردار دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: شهرداری به منظور دفع فاضلاب مسکن مهر شهر، ابتدا چاه‌های جذبی ایجاد کرده بود که به مرور زمان چاه‌های جذبی زهکشی شد، اما پس از هر بار تخلیه فاضلاب مجتمع‌های مسکونی، دو ساعت بعد از آن، چاه‌ها پر و آب پس زده می‌شود.

وی می‌افزاید: برای رفع این معضل که دو سال است گریبان‌گیر ساکنان مسکن مهر دهاقان شده است، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر دهاقان جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمری برگزار کرده‌ااند تا اینکه سرانجام تصمیم گرفته شد شهرداری با همکاری اداره راه و شهرسازی و اداره آب و فاضلاب دهاقان در راستای رفع این معضل اقدام کند.

شهردار دهاقان ادامه می‌دهد: مقرر شده است شهرداری دهاقان حفاری و انتقال فاضلاب را انجام دهد، اداره آب و فاضلاب نسبت به لوله‌گذاری اقدام کند و راه و شهرسازی عملیات دفع فاضلاب این منطقه را انجام دهد.

بدریان با بیان اینکه در فاصله یک کیلومتری مسکن مهر پکیجی ساخته می‌شود تا فاضلاب را دفع کند، می‌گوید: شهرداری از محل بودجه ۱۴۰۲ برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر اعتبار تخصیص داده است.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه طی چهار ماه آینده به اتمام خواهد رسید و پنج هزار نفر از ساکنان این واحد از معضل فاضلاب شهری نجات پیدا می‌کنند، اظهار می‌کند: پس از اجرای پروژه فاضلاب شهری، پساب فاضلاب در بخش فضای سبز شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طرح فاضلاب مسکن مهر دهاقان چه زمانی عملیاتی می‌شود؟

رفع معضل فاضلاب مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته است

سعید شمسایی، مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب استان اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: معضل دفع فاضلاب مسکن مهر دهاقان به صورت سه‌جانبه توسط شهرداری، اداره راه و شهرسازی و آب و فاضلاب شهرستان دهاقان در دستور کار قرار گرفته است.

وی می‌افزاید: شرکت آب و فاضلاب تأمین لوله‌های انتقال فاضلاب و اقدامات نظارت بر عملیات اجرایی را برعهده دارد؛ در حال حاضر لوله‌ها تهیه و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب استان اصفهان تاکید می‌کند: چشم‌انداز شرکت فاضلاب برای اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر دو تا پنج ماه آینده است که نیازمند همت شهرداری و اداره راه و شهرسازی است.

شمسایی ادامه می‌دهد: اجرای لوله‌ها و احداث پکیج فاضلاب با شهرداری و مسکن و شهرسازی است، تهیه پروفیل‌ها و نقشه‌های مربوطه به همراه نظارت بر عملیات اجرایی آن توسط شرکت آب و فاضلاب انجام می‌شود.

وی تصریح می‌کند: اجرای شبکه فاضلاب در سایر نقاط شهر دهاقان، جدا از مسکن مهر باید اجرایی شود، اداره آب و فاضلاب طراحی شبکه و طراحی تصفیه‌خانه را انجام داده است؛ به دنبال جذب اعتبار دولتی از طریق ماده ۲۳ هستیم.

مدیر دفتر مطالعات و بررسی‌های فنی فاضلاب استان اصفهان می‌گوید: گزارش‌ها، درخواست‌ها و سایر اقدامات از جمله تخصیص اعتبارات عمرانی و دولتی به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده است و منتظریم تأیید شود و در ردیف بودجه قرار گیرد، چشم‌انداز شرکت فاضلاب برای اجرای پروژه مسکن مهر دو تا پنج ماه است.

میزان اعتبار اجرای پروژه فاضلاب مسکن مهر دهاقان ۱۹ میلیارد تومان است

کریم طیاری، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان تاکید می‌کند: میزان اعتبار برای پروژه مسکن مهر دهاقان ۱۹ میلیارد تومان است و قرار شده است از صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

وی می‌افزاید: تأمین هزار متر مربع زمین و هزینه خرید پکیج فاضلاب مسکن مهر بر عهده اداره راه و شهرسازی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی دهاقان ادامه می‌دهد: اجرای طرح شبکه فاضلاب سراسر شهر دهاقان توسط اداره آب و فاضلاب در دست بررسی است.

کد خبر 666105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.