۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

شیشه‌فروش خبر داد:

برآورد خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیل در نهوج

جدیدترین آمار مصدومان و جان‌باختگان سیل در اردستان
برآورد خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیل در نهوج

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آمار مصدومان و جان‌باختگان سیل اخیر، گفت: در پی سیل حدود ۲۶ میلیارد تومان خسارت به روستای نهوج شهرستان اردستان وارد شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به عوامل امدادی تا روز یکشنبه، اظهار کرد: این آماده‌باش به جهت پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از وزش تندباد و بارش‌های ناگهانی باران است.

وی با اشاره به رگبارهای تند باران بهاری طی بعدازظهر امروز در مناطق نائین، خرسانک و جاده نائین و اردستان، افزود: در این مناطق با آمادگی و کنترل عوامل امداد و نجات، وجود اثرات مخاطرات مختلف منجر به ایجاد حوادث نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فعالیت رگبارهای پراکنده باران از بعدازظهر امروز تا شب در مناطق شمالی، شمال نطنز، اردستان و نائین خبر داد و گفت: در پی فعالیت سامانه‌های جوی ناپایدار و ناپایداری‌های همرفتی تا عصر روز یکشنبه با شدت و ضعف در مناطق مختلف استان اصفهان و اعلام هشدار مدیریت بحران، تمام نیروهای امدادی و دستگاه‌های مربوطه در حالت آماده‌باش قرار دارند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران با اعضای مدیریت استان طی امروز در شهرستان اردستان، اظهار کرد: مقرر شد با فعالیت و همکاری اکیپ‌های شهرداری منطقه و مقاومت بسیج با محوریت جمعیت هلال احمر، لایروبی تعدادی بسیاری از منازل آسیب دیده از سیل در روستای نهوج اجرایی شود.

شیشه فروش افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران در شهرستان اردستان، سازمان بنیاد مسکن مکلف شدند با تشکیل ستاد بازسازی در آن منطقه براساس آمار واحدهای مسکونی آسیب دیده با تأمین منابع اعتباری لازم به تدریج بازسازی واحدها را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره تخریب پلی در روستای نهوج در اثر وقوع سیل، تصریح کرد: روز گذشته این پل به دلیل نبود مقاومت در برابر وقوع سیلاب در روستا تخریب شده بود که مقرر شد که سازمان بنیاد مسکن در این محل یک پل براساس مهندسی منطقه و دبی آب عبوری، احداث کنند.

سیل حدود ۱۶ میلیارد به بخش مسکونی نهوج خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حضور ماشین‌آلات لودر و بلدوزر در روستای نهوج برای لایروبی گل‌ولای از منازل و کوچه‌ها، گفت: به دلیل وقوع سیل روز گذشته در این منطقه تعدادی از دام‌ها تلف شدند که مقرر شد با هماهنگی سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی دفع بهداشتی دام‌ها با نظارت بهداشت محیط انجام شود.

وی درباره آسیب تعدادی قنات، راه‌های ارتباطی، اماکن مسکونی، بخش کشاورزی و باغات در روستای نهوج، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی مکلف به مرمت قنوات در این روستا شد.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه براساس خسارت گزارش‌های اولیه طی وقوع سیل ۲۶ میلیارد تومان خسارت به روستای نهوج وارد شده است، افزود: از خسارت وارده حدود ۱۶ میلیارد تومان در بخش مسکن، معابر و پل‌ها، هشت میلیارد تومان در حوزه کشاورزی و دو میلیارد تومان نیز در بخش راه خسارت داشتیم.

وی درباره مصدوم شدن ۹ نفر در روستای نهوج اردستان، گفت: این مصدومان با حضور عوامل امدادی در محل حوادث به مراکز درمانی منتقل شدند و طی درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شدت سیلاب و بارش‌های ناگهانی در بالادست حوزه آب‌ریز در روستای نهوج اردستان منجر به جاری شدن جریان سیلابی در رودخانه مرکز روستا شد و علی‌رغم تمام تمهیدات پیش‌بینی شده، سه نفر شامل دو زن و یک مرد به علت ریزش آوار در منزل و سیل‌بردگی در روستای نهوج اردستان، جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه هنوز عملیات جست‌وجو برای یافتن فرد مفقوده شده در سیلاب تودشک ادامه دارد، افزود: در زمان وقوع رگبارهای شدید باران در این منطقه یک خودرو پراید به دلیل حرکت در مسیر سیل، تحت‌تأثیر سیل‌بردگی قرار گرفت که راننده خودرو مرد ۵۰ ساله‌ای بود که بر اثر شدت آسیب‌ها فوت کردند، اما جست‌وجو برای یافتن فرد دیگر با هماهنگی مدیریت بحران شهرستان و تیم‌های گشت و فعال در منطقه هنوز ادامه دارد.

شیشه‌فروش گفت: در حال حاضر مشکلات وقوع سیلاب‌ها در دیگر مناطق استان رفع شده است، اما امروز به دلیل آسیب‌های وارده در شهرستان اردستان، ستاد مدیریت تشکیل شد تا تدابیر لازم اتخاذ شود و با برپایی فرمانداری ستاد نیازهای اصلاح و بازسازی و مرمت پیگیری و با هماهنگی دستگاه‌ها و جمعیت هلال احمر کمک‌های اولیه و ضروری به آسیب‌دیدگان صورت بگیرد.

وی درباره تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران با اعضای در شهرستان نائین، خاطرنشان کرد: این نشست هم اکنون در شهرستان به منظور بررسی آخرین وضعیت و آمادگی تیم‌های امداد و نجات در برابر پیش‌بینی مخاطرات آب و هوایی تا اوایل هفته آینده روز یکشنبه انجام می‌شود.

کد خبر 666073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.