جزئیات تغییر در قرارداد پیمانکاران خدمات شهری اصفهان از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان جزئیات تغییر در قرارداد پیمانکاران این حوزه که از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد را برای آگاهی شهروندان تشریح کرد.

مهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نخستین تغییر در قرارداد پیمانکاران خدمات شهری این است که جمع‌آوری پسماندهای تر و خشک در یک قرارداد است، بر این اساس پیمانکاری که موظف به جمع‌آوری پسماند تر است، پسماندهای خشک را نیز جمع‌آوری خواهد کرد؛ این تجربه پیش از این طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ نیز وجود داشته است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند باید مدیریت پسماند شهر را به دست گیرد، افزود: از وقتی این سازمان شکل گرفته است، بخش پسماند تر همچنان در حوزه خدمات شهری انجام می‌شد، لذا اعلام کردیم که خود سازمان انجام دهد برای تحقق آن هدف دو قرارداد را تجمیع می‌کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته جمع‌آوری پسماندهای خشک نیمی از شهر را یک شرکت و نیم دیگر را شرکت دیگری انجام می‌داده است که با شرایط در نظر گرفته شده هر منطقه یک شرکت زباله‌های تر و خشک را جمع‌آوری می‌کند و به روایت دیگر این اقدام توسط ۱۵ شرکت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجمیع این دو قرارداد موجب آمادگی سازمان پسماند برای مدیریت کل پسماندهای شهر می‌شود، گفت: یکی از اهداف اصلی ما حرکت به سمت مدیریت واحد پسماندها در شهر است، چراکه تاکید داریم پیمانکار جمع‌آوری پسماندهای تر نباید نسبت به جمع‌آوری پسماندهای خشک بی‌اعتنا باشد.

بقایی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی مسئولان امور شهر ما در مناطق مدیریت پسماند است اما در حال حاضر آنچنان با پسماندهای خشک کاری ندارند و جمع‌آوری آن را از وظایف سازمان مدیریت پسماند می‌دانند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه نظارت ۱۳۷ به قرارداد پیمانکاران خدمات شهری از ابتدای تیرماه امسال وصل و شکایت شهروندان منجر به تنبیه پیمانکاران از ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان خواهد شد، گفت: بر این اساس در مواردی که شهروندان نسبت به نظافت نقطه‌ای از شهر اعلام نارضایتی کنند و به‌رغم پیگیری در ۱۳۷ باز هم مشکل رفع نشود، جریمه برای پیمانکار در نظر گرفته می‌شود تا نظارت بیشتری بر عملکرد آنها انجام شود و در لایه بعدی قرارداد تشویق یا تنبیه مشمول پاکبان هر محله خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از نرم‌افزار اصپاک نیز در قرارداد جدید پیمانکاران لحاظ شده است، گفت: این نرم‌افزار که به جمع‌آوری پسماند خشک و تر کمک می‌کند،

بقایی اضافه کرد: شهروندان در ازای تحویل ۲۵ کیلو زباله و پسماند خشک به میزان یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بیمه آتش‌سوزی می‌شوند که به مرور بیمه‌های دیگر نیز اضافه خواهد شد.

از ابتدای تیرماه امسال نظافت تمام معابر مناطق ۱۳، ۵ و ۱۰ و از ابتدای شهریورماه در منطقه چهار شهرداری با توجه به اینکه ۳۵ ماشین کم‌عرض وارد شهر می‌شود، به‌صورت کامل مکانیزه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در بستر این نرم‌افزار، روزهای جمعه که جمع‌آوری پسماند انجام نمی‌شود، در صورت درخواست شهروندان، پوست میوه‌های تابستانی از در منازل جمع‌آوری می‌شود، گفت: در تنبیه و تشویق پیمانکاران سامانه ۱۳۷ را لینک قرارداد کرده‌ایم، بر این اساس به میزانی که شهروندان تذکر دهند، برای پیمانکاران جریمه و در صورت رضایت‌مندی تشویق ثبت می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به نظافت مکانیزه معابر شهر، خاطرنشان کرد: بر اساس قرارداد جدید پیمانکاران ۶۰ درصد نظافت معابر شهر به‌صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه امسال نظافت تمام معابر مناطق ۱۳، ۵ و ۱۰ و از ابتدای شهریورماه در منطقه چهار شهرداری با توجه به اینکه ۳۵ ماشین کم‌عرض وارد شهر می‌شود، به‌صورت کامل مکانیزه انجام خواهد شد، گفت: کارگران این مناطق نگهداری از این ماشین‌آلات را انجام خواهند داد که اگر طرح خوب جواب دهد، امسال به ۷۰ درصد نظافت مکانیزه معابر می‌رسیم.

بقایی افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات مکانیزه کم‌عرض اعتبار در نظر گرفته شده است تا به‌طور میانگین تعداد ۲۰ ماشین را خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه در قرارداد جدید پیمانکاران خدمات شهری شست‌وشوی معابر و محلات با استفاده از واترجت و دستگاه‌های ویژه که پنج نازل دستی با سطح پایین دارد، لحاظ شده است، ادامه داد: در این راستا ماشین مخصوص برای معابر اصلی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 666052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.