اینجا محل حضور فرشتگان، یادواره شهدای رهنان است

گرامیداشت یاد و خاطره ۵۰۰ شهید محله رهنان با حضور آحاد مردم شهیدپرور این منطقه و همچنین سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، یادگاران و رزمندگان جنگ تحمیلی، بانوان ایثارگر و پرورش دهندگان شهدا در مصلی امام خمینی (ره) این محل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شور، نشاط، حرارت و حضور گرم مردم منطقه در همه برنامه‌های رهنان، شاه بیت است، آحاد مردم، زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان شب جمعه، شب مخصوصه اباعبدالله الحسین (ع) خود را با نام و یاد و گرامیداشت یاران صدیق آن حضرت سپری کردند، تا شاید نوری باشد و در آخرت دست آنها را بگیرد.

در ابتدای این یادواره شهدا، حجت الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان با اشاره به اینکه خرداد ماه به عنوان ماه آزاد سازی خرمشهر و ماهی که غروب پیر جماران در آن رخ داده و آغاز سکانداری انقلاب اسلامی توسط آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) بوده است، اظهار کرد: شایسته بود در چنین ماهی یادواره ۵۰۰ شهید گلگون کفن منطقه رهنان را برگزار کنیم.

اینجا محل حضور فرشتگان، یادواره شهدای رهنان است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به زیبایی و درستی ناخدای کشتی انقلاب اسلامی در طوفان حوادث در طول بیش از سه دهه گذشته بودند، ابراز کرد: امروز در راستای مسیر شهدا خاصه ۵۰۰ شهید گلگون کفن این دیار در مسیر ولایت فقیه گام بر می‌داریم و یاد و نام این یاران صدیق را گرامی می‌داریم.

امام جمعه رهنان خاطرنشان کرد: منطقه رهنان به تعبیر بلند رهبری «منطقه پر برکتی است»، ما امروز جاماندگان دوران دفاع مقدس هستیم و امیدواریم در مسیر شهدا گام برداریم و مدافع ارزش آنها باشیم.

در ادامه برنامه‌های برگزاری یادواره ۵۰۰ شهید رهنان، طنین بُلبل خمینی زیباترین صحنه‌ها را رقم زد، صدای آهنگین حاج صادق آهنگران، خاطرات دلاوردمردی‌های رزمندگان و رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس را در ذهن همه حاضرین متبلور ساخت. امشب زن و مرد چین بر جبین نشسته و موسفیدان جلسه، بار دیگر خاطرات هشت سال دفاع مقدس خود را در ذهن مرور می‌کردند و همگی همگام و هم‌نوا با صدای بلبل خمینی به یاد یاران شهید خود افتاده و اشک‌های چون الماس آنها از چشمشان جاری می‌شد.

قرائت آیت الکرسی به صورت دسته جمعی، آغازگر مداحی سردار سرتیپ حاج صادق آهنگران بود.
نخستین بیت این مداح «ما وارثان واقعی کربلا شدیم ای خوش به حالمان به غمش مبتلا شدیم» بود.

اینجا محل حضور فرشتگان، یادواره شهدای رهنان است

طنین آهنگین صدای آهنگران، چشمای عاشقان را مکرر بارانی می‌کرد، لرزش شانه‌های حاضرین در جلسه، حاکی از سوز و گداز صدای این مداح دوران دفاع مقدس بود، همنوایی مستمر مردم حاضر در یادواره ۵۰۰ شهید منطقه رهنان و خواندن شعرهای هشت سال دفاع مقدس که به تعبیر حاضران، روزگاری را با آن سپری کرده بودند حکایت از عجین بودن گوشت، پوست و استخوان این مردم شهیدپرور با ارزش‌های انقلاب اسلامی داشت.

این همنوایی در لحظاتی از یادواره شهدای رهنان، چنان طنینی در فضای مصلی امام خمینی (ره) رهنان ایجاد می‌کرد که صدای بلندگو ها دیگر توان رقابت و یاری با آن را نداشت.

در ادامه یادواره ۵۰۰ شهید منطقه رهنان، سردار مرتضی قربانی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مشاور عالی فرمانده کل سپاه، مهمان و سخنران جلسه بود.

وی یادآور شد: تاریخ انقلاب اسلامی، حضور پررنگ مردم رهنان، حماسه سازی ها و رشادت‌های این مردم شهیدپرور را ثبت و ضبط کرده و هیچگاه از یاد نخواهد برد.

فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: انقلابی‌گری و انقلابی عمل کردن مردم رهنان، ورق‌های زرینی است که کسی نمی‌توان از کتاب انقلاب اسلامی حذف کند.

وی یادآور شد: اگر ظفرها و پیروزی‌هایی در هشت سال دفاع مقدس حاصل شد، همگی ناشی از اطاعت مردم از ولایت فقیه بود، امروز این پیروزی‌ها تداوم نمی‌یابد مگر آنکه در سایه ولایت فقیه گام برداریم و اطاعت امر کنیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما نسبت به نظام و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی همواره مسئول هستیم و باید در راستای تبیین آرمان‌ها و انتقال آن به جوانان از مال، جان و وقت خود صرف کنیم.

اینجا محل حضور فرشتگان، یادواره شهدای رهنان است

وی عنوان کرد: ما بارها و بارها در جنگ تحمیلی یاری دست خدا و قدرت خداوند را مشاهده کردیم، امروز هم چیزی جز قدرت خدا نمی‌تواند دشمنان انقلاب اسلامی را مأیوس و از بین ببرد.

سردار قربانی با بیان اینکه توسل به ائمه اطهار همواره راهگشای اصلی در دوران دفاع مقدس در برابر رژیم بعثی تا دندان مسلح بود گفت: اگر شهدا به چنین جایگاه رفیعی رسیدند، حاصل نان حلالی بود که سر سفره والدین خود خوردند، لذا اگر می‌خواهیم در مسیر شهدا باشیم باید خمس مال، زکات اموال و سهم امام خود را پرداخت کنیم تا فرزندان ما پیرو شهدا باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز هرگونه عزت، سربلندی و سرافرازی در جهان داریم، ناشی از قدرت لایزال الهی است، تصریح کرد: ما باید بدانیم و آگاه باشیم هرگونه قدرت نظامی خود را باید متصل به قدرت خداوند کنیم، موشک هایپرسونیک فتاح ایران قطعاً و بدون شک یکی از راهبرد ترین سلاح‌های نقطه زن و با برد استراتژیک ۱۴۰۰ کیلومتری است و دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل به این قدرت ما بیش از دیگران آگاهی دارند، اما باید دانست قدرت نظامی ما بدون قدرت خداوند بی معناست.

فرمانده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: امروز رمز تداوم پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران، خداپرستی ملت ایران، توکل و تمسک به قدرت لایزال الهی است، ما برای تداوم ظفرهای خود باید توکل زمان دوران انقلاب اسلامی خود را تداوم بخشیم.

وی ادامه داد: هیچیک از دشمنان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر قدرت خداوند و قدرت ایمان، غلطی نمی‌توانند بکنند، اما ما باید بیش از پیش خداپرست باشیم و بر این قدرت تاکید کنیم.

سردار قربانی در ادامه به بیان خاطرات متعدد از لشکر کربلا در دوران دفاع مقدس و نقش جوانان رهنانی در عملیات‌هایی مختلف پرداخت و تاکید کرد: ساختار و کادر اصلی این لشکر بر اساس جوانان و رزمندگان منطقه رهنان تشکیل شد که حاج عباس جعفری‌ها و شهید رحیم انصاری‌ها از ستارگان درخشان لشکر بودند و امروز در گلزار شهدای رهنان آرمیده‌اند.

به گزارش ایمنا، در پایان مراسم از دو کتاب خاطرات یادگاران دوران دفاع مقدس، نخست کتاب «من مرتضی قربانی نیستم» ماه حصل خاطرات حاج عباس جعفری و همچنین کتاب «دلفین ها» نگاشته شده بر اساس خاطرات شهید رحیم انصاری با حضور حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان، فرماندهان نظامی، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیر منطقه ۱۱ رونمایی شد.

کد خبر 666014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.