آخرین جزئیات خسارات مخاطرات جوی در استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین جزئیات خسارات مخاطرات جوی در استان اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و اعلام هشدار از دو روز گذشته به عوامل امدادی استان در خصوص سیل و آب‌گرفتگی به علت استقرار سامانه‌های ناپایدار همرفتی جوی، شاهد وقوع بارش‌های ناگهانی تگرگ و باران در بیشتر مناطق استان بودیم.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر روز گذشته _پنجشنبه هجدهم خردادماه_ شدت شرایط مذکور در مناطق شرق و نیمه شمال شرق استان احساس شدت، افزود: در شهرستان‌های اردستان، کوهپایه، هرند، برخوار، ورزنه، نائین و اصفهان شاهد تأثیرات مخاطرات جوی بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شدت سیلاب و بارش‌های ناگهانی در بالادست حوزه آب‌ریز در روستای نهوج اردستان منجر به جاری شدن جریان سیلابی در رودخانه مرکز روستا شد و علی‌رغم تمام تمهیدات پیش‌بینی شده، سه نفر شامل دو زن و یک مرد به علت ریزش آوار در منزل و سیل‌بردگی در منطقه نهوج اردستان، جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه همچنین مصدوم شدن ۹ نفر در نهوج اردستان گزارش و با حضور عوامل امدادی در محل حوادث، مصدومان به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: مدیریت بحران شهرستان اردستان با همکاری تمام تیم‌های امدادی نسبت به مدیریت شرایط پرداخت.

شیشه فروش با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در مرکز EOC هلال‌احمر و حضور تیم‌های امداد و نجات و جست‌وجوی هلال‌احمر نیز در مناطق متأثر از شرایط جوی مذکور، گفت: ۱۲۰ تیم امدادی متشکل از مدیریت بحران فرمانداری‌ها، جمعیت هلال احمر، امور منابع آب، راهداری، پلیس راه و راهور انتظامی، اورژانس، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت امدادرسانی به حوادث رخ داده فعالیت داشتند.

وی با بیان اینکه در پی آب‌گرفتگی چند روستا در نائین، برای ساعاتی جاده نائین _ اردستان مسدود شد، اضافه کرد: شدت طوفان با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت در شهر اصفهان و مناطق مرکزی شهرهای اطراف، منجر به سقوط ۱۶۰ اصله درخت و متحمل خسارت و آسیب شدن چهار خودرو شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آب‌گرفتگی چهار روستای شهرستان کوهپایه، اظهار کرد: مسیر شمالی اصفهان _ کوهپایه نیز برای ساعاتی مسدود شد. طبق گزارشات واصله در مناطق کوهپایه و محور مشکنات و دشک یک خودروی سواری پراید دچار حادثه شد، راننده این خودرو در پی سیل‌بردگی جان خود را از دست داد و تیم‌های امدادی در حال جست‌وجوی سرنشین دیگر خودرو هستند.

وی با بیان اینکه روستای هاشم‌آباد هرند نیز دچار آب‌گرفتی و سیلاب دو منطقه هرند و قورتان به منطقه ورزنه هدایت شد، افزود: سیلاب منطقه ملااحمد نیز به مسیر تالاب گاوخونی هدایت شد و خسارتی نداشت. در شهرستان برخوار، شدت طوفان منجر به ریزش آوار کنار امامزاده نرمی، مصدوم شدن شش نفر و آسیب دیدن چند دستگاه خودرو شد.

شیشه فروش تصریح کرد: طوفان گردوخاک منجر به کاهش میدان دید در مناطق مرکزی و شمال استان و خسارات ناشی از تغییرات جوی و سیلاب به مناطق متخلف از جمله اراضی کشاورزی وارد شد. اعلام هشدار مدیریت بحران و آماده‌باش تیم‌های امدادی تا بعدازظهر امروز ادامه دارد.

کد خبر 666012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.