امدادرسانی هلال‌احمر در ۵ استان/ جان‌باختن ۴ نفر در سیل اصفهان و آذربایجان شرقی

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان‌های اصفهان، تهران، سمنان، زنجان و آذربایجان شرقی گفت: ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق دچار سیل و آبگرفتگی در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی مرادی‌پور اظهار کرد: در پی بارش‌های رگباری شدید امروز پنجشنبه _ هجدهم خردادماه _ در استان‌های تهران، سمنان، اصفهان، آذربایجان شرقی و زنجان، تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر به مناطق دچار آب‌گرفتگی اعزام شدند و در حال امدادرسانی در این مناطق هستند.

وی با بیان اینکه در استان تهران، شهرستان فیروزکوه پس از بارش‌های امروز دچار آب‌گرفتگی شد و براساس اعلام فرمانداری، روستای کوهسار برای پیشگیری از خطر جانی برای ساکنان آن تخلیه شد، افزود: عملیات امدادی در این شهرستان ادامه دارد.

معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در استان سمنان نیز در شهرستان شاهرود، بارش‌ها شدیدتر بوده و منجر به آب‌گرفتگی برخی منازل و معابر شده است که با کمک امدادگران تخلیه آب از منازل دچار آب‌گرفتگی انجام شد.

مرادی‌پور تصریح کرد: در استان اصفهان و شهرستان اردستان نیز پس از بارش‌های رگباری در دو روستا شاهد سیل و آب‌گرفتگی بودیم که متأسفانه سه نفر از هموطنان در حادثه سیل و آب‌گرفتگی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و اتراق در بستر رودخانه‌، جان خود را از دست دادند، در حال حاضر در این منطقه با تداوم بارش‌ها، تخلیه آب از واحدهای مسکونی توسط امدادگران ادامه دارد.

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی نیز شهرستان اهر دچار آب‌گرفتگی شد و بر اثر آن، یک خانواده سه‌نفره در سیلاب گرفتار شدند و کودک این خانواده جان خود را از دست داد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: علاوه بر سیل و آب‌گرفتگی، در مسجد سلیمان نیز با سرریز سد گتوند، امدادگران هلال‌احمر در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند و در مجموع تاکنون با مشارکت ۱۳ هزار امدادگر هلال‌احمر در مناطق حادثه‌دیده به ۱۵۰ خانوار آسیب‌دیده امدادرسانی شده است.

کد خبر 665990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.