اسکان اضطراری و نجات حدود ۴۹۰ نفر در پی وقوع سیل

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نجات ۲۲۰ نفر از رانندگان و افراد در معرض سیل، گفت: تخلیه آب از منازل به تعداد ۸۵ واحد مسکونی و اسکان اضطراری مسافران به تعداد ۲۷۰ نفر در مساجد و حسینیه‌ها صورت گرفت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان اصفهان به عوامل امدادی تا فردا بعدازظهر، اظهار کرد: این آماده‌باش به جهت پیشگیری و کنترل حوادث ناشی از وزش تندباد و بارش‌های ناگهانی باران است.

وی افزود: امروز ۱۲۰ تیم امدادی متشکل از مدیریت بحران فرمانداری‌ها، جمعیت هلال احمر، امور منابع آب، راهداری، پلیس راه و راهور انتظامی، اورژانس و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها جهت کمک‌رسانی در حوادث رخ داده ناشی از بارش‌های باران و تگرگ، وزش طوفان و خیزش کانون‌های گردو غبار در شهرستان‌های اردستان، کوهپایه، نائین، اصفهان، برخوار، هرند و ورزنه ارائه خدمات امدادی داشتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از منازل به تعداد ۸۵ واحد مسکونی و اسکان اضطراری مسافران به تعداد ۲۷۰ نفر در مساجد و حسینیه‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: بازگشایی مسیل‌ها، تخلیه گل و لای از معابر، بازگشایی راه‌ها، اعمال محدودیت تردد موقت در محورهای تحت تأثیر سیل از جمله جاده اصفهان به کوهپایه و نیز جاده نائین به اردستان و هدایت سیلاب به مسیل‌ها نیز انجام شد.

شیشه‌فروش با اشاره به نجات ۲۲۰ نفر از رانندگان و افراد در معرض سیل، در تشریح دیگر اقدامات اظهار کرد: تخلیه به‌موقع اماکن مسکونی روستایی در معرض خطر، کمک‌رسانی به عشایر منطقه امین‌آباد شهرضا و پیش‌بینی تأمین نیازهای اولیه امدادی برای حادثه‌دیدگان انجام گرفت.

وی با اشاره به اعزام ماشین‌آلات امدادی و راهسازی به مناطق رفع خطر و پاکسازی مناطق تحت تأثیر طوفان و کنترل حوادث ناشی از سقوط اشجار، افزود: مقرر شد فردا تیم‌های ارزیاب خسارات از هلال احمر، بنیاد مسکن، اداره راهداری، جهاد کشاورزی و شرکت برق، نسبت به ارزیابی خسارات و پیگیری بازسازی آسیب‌ها و رفع خطر از مناطق اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: جمعیت هلال احمر در جهت تأمین اقلام امدادی خسارت‌دیدگان و شرکت آب منطقه‌ای و اداره منابع طبیعی نیز نسبت به بررسی علل بروز خسارات و پیگیری اجرای طرح‌های پیشگیرانه از سیل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است از چند روز قبل به‌صورت مداوم هشدارهای ایمنی به دستگاه‌های امدادی در خصوص آمادگی در برابر حوادث ابلاغ و اطلاع‌رسانی شده بود، در اثر حوادث سیل و مخاطرات جوی، خساراتی به بخش‌های کشاورزی، اماکن مسکونی، راه‌ها، پل‌ها، تأسیسات شهری و روستایی، معابر بخش دام و طیور و زنبور عسل و شبکه‌های برق و آب وارد شد.

کد خبر 665986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.