مبارزه با آفت ملخ مراکشی در بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی استان اصفهان + فیلم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کنترل آفت ملخ مراکشی در بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی و مراتع روستاهای چهارراه و سادات‌آباد شهرستان سمیرم بعد از سه روز تلاش عوامل اجرایی اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره انجام عملیات مبارزه با آفت ملخ بومی و شکم بادمجانی در مزارع استان اصفهان، اظهار کرد: کنترل آفت ملخ مراکشی در مناطق مستعد با استفاده از پنج تیم عملیاتی مجهز به تجهیزات زمینی سم‌پاشی و بهره‌مندی از پهپاد برای سم‌پاشی هوایی اجرایی شده است.

وی افزود: این آفت مهاجم و سریع پرواز بوده و تراکم آن در هر مترمربع ۳۰ عدد حشره است، ملخ مراکشی از دسته آفات پلی‌فاژ و همگانی بوده که باید قبل از رسیدن به مزارع و بروز خسارت به محصولات کشاورزی کنترل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال آفت ملخ‌های مراکشی از سمت اراضی مجاور در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری وارد منطقه اصفهان شده است، افزود: با مشارکت بین بخشی عملیات مبارزه در مناطق پر مخاطره انجام شده است.

وی با بیان اینکه سطح مبارزه با ملخ طی سال گذشته در استان ۱۰ هزار هکتار برآورده شده بود، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون حدود دو هزار هکتار مبارزه با ملخ‌های بومی، مراکشی و شکم بادمجانی در شهرستان‌های تیران و کرون، کاشان، سمیرم و لنجان انجام شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به کنترل آفت ملخ مراکشی در بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی و مراتع روستاهای چهارراه و سادات‌آباد شهرستان سمیرم، افزود: این عملیات بعد از سه روز تلاش عوامل اجرایی اداره حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: سمپاشی اراضی آلوده به ملخ مراکشی در منطقه سمیرم با استفاده از دستگاه سمپاش ulv، گذاشتن کپسول‌های تخم ملخ مراکشی در خاک و سمپاشی مزارع دیم و مراتع شهرستان سمیرم بر علیه ملخ مراکشی با سمپاش توربولاینر دو هزار لیتری و سم دلتارال و دسیس کنترل شده است.

مبارزه با آفت ملخ مراکشی در بیش از ۴۵۰ هکتار از اراضی استان اصفهان + فیلم

کد خبر 665944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.