پیش‌بینی وقوع سیل را در منطقه داریم/ ضرورت بازدید از پل‌ها و رودخانه‌ها

فرماندار ویژه کاشان گفت: پیش‌بینی وقوع سیل را تا روز دوشنبه در منطقه داریم، از تمام شهرداران و دهیاران خواسته شده است تا با مدیریت بحران فرمانداری همکاری لازم را انجام دهند و بازدید از پل‌ها، رودخانه‌ها و کنترل مقاومت سازه‌ها انجام شود.

محمد شریف‌زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وقوع سیلاب روز گذشته در بخش برزک، اظهار کرد: وقوع سیل علاوه بر وارد کردن خسارت به مزارع، باغات و معابر در بعضی نقاط، موجب قطعی برق در شهر برزک و روستاهای اطراف شد، از همان لحظات اولیه وقوع سیلاب با پیگیری مدیریت توزیع برق شهرستان، نیروهای اداره در شرایط بارندگی اقدام به عیب‌یابی کردند و تا قبل از غروب آفتاب، برق نقاط مختلف بخش متصل شد.

وی افزود: مشکل قطعی برق روستای آزران به دلیل بعضی مشکلات فنی در ساعت ۳:۲۰ بامداد رفع شد.

فرماندار ویژه کاشان خاطرنشان کرد: سه گروه عملیاتی به همراه تجهیزات عیب‌یابی، ۱۵ کیلومتر خط انتقال را در شرایط نامساعد جوی به صورت پیاده پایش کردند و یک دستگاه دیزل ژنراتور نیز از مرکز استان برای تأمین برق روستای آزران اعزام شد.

زارعی اضافه کرد: به دلیل قطع برق، آب روستای آزران از ساعت ۱۹:۰۰ قطع بود که با هماهنگی آبفای برزک یک دستگاه تانکر برای آبرسانی در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بارندگی به مدت ۲۰ دقیقه در برزرک ۱۴/۵ میلی‌متر، قمصر ۱۶/۵ میلی‌متر، قهرود هشت میلی‌متر و کاشان ۰.۸ میلیمتر انباشت آب را به وجود آورد، این باران از ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه هفدهم خردادماه تا ۱۲:۳۰ ادامه داشت.

رئیس ستاد هماهنگی پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان، تصریح کرد: سیلاب از رودخانه‌های لاهلالون، بیداک و زیرآب به جریان افتاد و به دلیل پر شدن بند خاکی موجب وقوع سیل و خسارت به باغات، مزارع کشاورزی و معابر شد.

زارعی گفت: وقوع سیل در این مناطق از قبل اعلام و آماده‌باش و هشدار به تمام دستگاه‌ها و مردم داده شده بود و پیش‌بینی وقوع سیل را تا روز دوشنبه در منطقه داریم.

فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: از تمام شهرداران و دهیاران خواسته شده است تا با مدیریت بحران فرمانداری همکاری لازم را انجام دهند و بازدید از پل‌ها، رودخانه‌ها و کنترل مقاومت سازه‌ها انجام شود.

زارعی اظهار کرد: سایر موضوعات و مسائل مرتبط نیز اطلاع‌رسانی شده است و تلاش می‌کنیم تا در صورت بروز مجدد سیل اقدامات برای خدمات‌رسانی و انتقال برق و آب قطع شده به سرعت انجام شود.

کد خبر 665921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.