پهپادها در خدمت مدیریت شهرهای لیتوانی

لیتوانی از برنامه‌ریزی برای ایجاد نخستین سیستم ناوبری هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان سراسر کشور برای ارائه خدمات مختلف رسمی و غیررسمی در سال آینده خبر داد که نقش چشمگیری در کاهش حجم ترافیک خودروها در سراسر شهرهای کشور ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور توریستی لیتوانی اعلام کرد که در حال سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیون یورویی روی ایجاد نخستین سیستم ناوبری هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور تا سال ۲۰۲۴ است و در نظر دارد از این سیستم برای ارائه خدمات رسمی، مدیریت ترافیک و بهره‌گیری از هرگونه قابلیت‌هایی در سراسر مرزهای خود استفاده کند که پهپادها فراهم می‌کنند. لیتوانی در نظر دارد با این سیستم از حجم ترافیک خیابان‌های سراسر کشور بکاهد و در مسیر مقابله با تغییرات آب‌وهوایی و کاهش گازهای گلخانه‌ای گام بردارد.

بدیهی است توسعه این سیستم با افزایش تعداد پهپادهای رسمی و غیررسمی بر فراز آسمان لیتوانی همراه باشد، لذا داشتن یک سیستم یکپارچه برای مدیریت پروازها در زمان واقعی بسیار مهم است. بنابراین مجریان طرح اطمینان دادند با مورد توجه قرار دادن گسترش ترافیک بر فراز آسمان مناطق شهری و روستایی تمام جوانب امر را بررسی کنند و بروز هرگونه مشکل را برای کاربران و ارائه‎‌دهندگان خدمات به حداقل میزان ممکن برسانند.

پهپادها در خدمت مدیریت شهرهای لیتوانی

اطلاعات عمومی، تأیید پرواز، اطلاعات ترافیک و سایر خدمات در این سیستم از طریق یک برنامه تلفن همراه به هدایت‌کنندگان هواپیماهای بدون سرنشین ارائه خواهد شد. این برنامه همچنین داده‌هایی در مورد شرایط آب‌وهوایی، موقعیت سایر پهپادها، رزرو منطقه پرواز و کاهش امکان بروز خطر در فضای شلوغ هوایی نیز ارائه می‌دهد.

لیتوانی ضمن اشاره به این‌که اجرای یک سیستم یکپارچه ناوبری هواپیماهای بدون سرنشین، برنامه‌ریزی برای پروازها را آسان‌تر می‌کند و به روند دریافت مجوزهای مورد نیاز سرعت می‌بخشد، دسترسی ایمن به آسمان را برای خدمات عمومی اضطراری با استفاده از فناوری پهپادها تضمین کرد و اطمینان داد امکان استفاده از این فناوری و دریافت مجوز استفاده از فضای هوایی را برای اپراتورهای خصوصی نیز تسهیل کند تا بتوانند به‌راحتی خدمات‌رسانی داشته باشند.

انتظار می‌رود توسعه این سیستم به خدمات عمومی، شرکت‌های بزرگ و مؤسسات خصوصی کمک کند تا با در اختیار گرفتن گوشه‌ای مناسب از حریم هوایی به ارائه خدمات بیشتر توسط پهپادهای مدرن امروزی بپردازند تا به فرآیندهای کاری خود سرعت ببخشند. علاوه بر این، انتظار می‌رود با ورود این تکنولوژی به دنیای مدیریت شهری، مدیران بتوانند در مورد مسائل مهمی نظیر ترافیک راهکارهای پیشرفته‌تری را ارائه دهند.

پهپادها در خدمت مدیریت شهرهای لیتوانی

کد خبر 665874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.