دیدار ایران و لهستان پرحاشیه و حساس / تیم کشورمان به دنبال شکست قدرت اول جهان

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود مقابل تیم ملی والیبال لهستان به میدان می‌روند این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که لهستان تیم نخست والیبال جهان است و ایران در جایگاه دهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه خود امروز _پنجشنبه هجدهم خردادماه_ مقابل تیم ملی والیبال لهستان به میدان می‌رود. این دیدار در شرایطی برگزار خواهد شد که لهستان تیم نخست والیبال جهان است. تیم ملی والیبال در نخستین دیدار این دور از رقابت‌ها مقابل تیم ژاپن قرار گرفت و با نتیجه سه بر صفر شکست خورد و در مقابل تیم ملی والیبال لهستان در مقابل فرانسه با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسید.

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ از روز سه‌شنبه، شانزدهم خردادماه آغاز شده است. در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی حضور دارند. هفته اول لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از شانزدهم تا بیست‌ویکم خردادماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود. هفته دوم به میزبانی روتردام هلند و اورلئان در فرانسه از سی‌ام خرداد تا چهارم تیرماه برگزار خواهد شد. همچنین هفته سوم و پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳، از سیزدهم تا هجدهم تیرماه سال آینده در دو شهر آناهایم آمریکا و پاسای فیلیپین پیگیری خواهد شد.

دیدار ایران و لهستان پرحاشیه و حساس /تیم کشورمان به دنبال شکست قدرت اول جهان

تیم ملی والیبال ایران با هدایت بهروز عطایی برای سی‌امین بار مقابل لهستان با هدایت نیکولا گربیچ صف‌آرایی می‌کند تا برای کسب یازدهمین برد تلاش کند. پیش از این دو تیم ایران و لهستان ۲۹ مرتبه مقابل هم قرار گرفته‌اند که ۱۰ پیروزی به نام ایران و ۱۹ پیروزی برای لهستان ثبت شده است. اولین دیدار این دو تیم در سال ۱۹۹۸ در چارچوب رقابت‌های قهرمانی جهان بوده است که در آن لهستان با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسیده است.

تیم ملی والیبال لهستان معروف به عقاب‌های اروپا با ۳۸۹.۴۲ امتیاز در جایگاه اول و تیم ملی والیبال ایران با ۲۵۷.۳۴ امتیاز در رده دهم جهان قرار دارند. از افتخارات تیم لهستان می‌توان به یک مدال طلای بازی‌های المپیک ۱۹۷۶ مونترال و سه قهرمانی جهان در سال‌های ۱۹۷۴، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ اشاره کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان تا کنون در چهار دوره از مسابقات لیگ ملت‌ها والیبال حاضر بوده و در این مسابقات شش مرتبه برابر لهستان قرار گرفته است که حاصل آن سه برد برای تیم ایران و سه برد برای لهستان در ۷۶۹ دقیقه بوده است. در مجموع این شش دیدار، ۱۳ ست تیم لهستان و ۱۲ ست تیم ایران ایران به پیروزی رسیده است.

آخرین مسابقه تیم ملی کشورمان و لهستان در لیگ ملت‌های سال گذشته است که دو مرتبه مقابل هم قرار گرفتند و هر دو دیدار به ست پنجم کشیده شد و تا هر تیم یک برد کسب کند.

دیدار ایران و لهستان پرحاشیه و حساس /تیم کشورمان به دنبال شکست قدرت اول جهان

فهرست بازیکنان تیم ایران لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳:

سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه و محمدجواد معنوی‌نژاد، شهروز همایونفرمنش، محمد ولی‌زاده، علی حاجی‌پور و پوریا حسین‌خانزاده

فهرست بازیکنان تیم لهستان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳:

گژگوژ لوماچ و یان فیرلی، متئوش بی نیک، کارول کلوس، کارول اوربانوویچ و متئوش پوربا، کارول بوترین، دیوید دولسکی، کمیل سمنیوک، یاکوب شیمانسکی، آرتور شالپوک، میکولای ساویتسکی، کمیل شیمورا، کوبا هاوریلوک

تاریخچه و نتیجه دیدارهای ایران و لهستان از آغاز تاکنون به قرار زیر است:

۱۹۹۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۰۹ (جام قهرمانان): ایران (یک) – لهستان (۳)

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۳) – لهستان (۲)

۲۰۱۲ (جام واگنر): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۱۲ (جام واگنر): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (یک)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (صفر)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۱۴ (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۲) – لهستان (۳)

۲۰۱۵ (جام واگنر): ایران (یک) – لهستان (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۲) – لهستان (۳)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (۲)

۲۰۱۵ (لیگ جهانی): ایران (یک) – لهستان (۳)

۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (۲) – لهستان (۳)

۲۰۱۶ (انتخابی المپیک): ایران (۳) – لهستان (یک)

۲۰۱۶ (المپیک): ایران (۲) – لهستان (۳)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۳) – لهستان (یک)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (صفر)

۲۰۱۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (۲)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (یک) – لهستان (۳)

۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – لهستان (۳)

۲۰۲۱ (المپیک): ایران (۳) – لهستان (۲)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – لهستان (۲)

۲۰۲۲ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – لهستان (۳)

کد خبر 665830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.