پیش‌بینی ۲۰۰ کیلومتر آسفالت برای راه‌های روستایی شهرستان / حریم قنوات اردستان مشخص می‌شود

فرماندار اردستان با بیان اینکه نهضت آسفالت در بیشتر روستاهای شهرستان اجرا می‌شود، گفت: اردیبهشت‌ماه سال جاری ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های روستایی اجرایی شده است و پیش‌بینی ۲۰۰ کیلومتر آسفالت را تا پایان آبان‌ماه برای راه‌های روستایی داریم.

سیدمحمدهادی احمدی‌طبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از الحاق ۳۰ هکتار زمین به روستاهای شهرستان اردستان به منظور اجرای طرح ملی اقدام مسکن خبر داد و اظهار کرد: اولویت تخصیص زمین، طرح ملی مسکن جوانان اردستان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۹ هکتار زمین به شهرهای شهرستان اردستان و ۳۰ هکتار زمین به روستاها الحاق شده است، افزود: روستای تلک‌آباد، بزرگترین روستای شهرستان اردستان است، که حدود ۲۰ سال بود که امکان الحاق یک متر زمین به این روستا با توجه به کویری بودن اردستان و منطقه ممنوعه منابع طبیعی، وجود نداشت.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: ساکنان روستا مجبور به تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های کشاورزی خود برای ساخت مسکن بودند، با پیگیری‌هایی که انجام دادیم هفت هکتار زمین به روستای تلک‌آباد الحاق شد تا در اختیار جوانان برای ساخت مسکن تک‌واحدی قرار گیرد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: ساخت واحدهای مسکونی در اردستان به صورت تک‌واحدی (۲۰۰ متری) بر اساس سازه‌های جدید انجام می‌شود، به عنوان نماینده دولت در اردستان اجازه آپارتمان‌سازی را نخواهم داد. سال گذشته بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، آپارتمان‌سازی را آغاز کرده بود که با آغاز فعالیت من در شهرستان، متوقف شد.

احمدی‌طبا با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ روستای این شهرستان از طریق تانکر آبرسانی می‌شود، تصریح کرد: اردستان یکی شهرستان‌های محروم استان اصفهان به لحاظ آب شرب لوله‌کشی است، با کمک قرارگاه امام حسن (ع) سپاه پاسداران، عملیات لوله‌گذاری آب از سمت کوهپایه به روستاهای اردستان در حال انجام است، البته در حال تهیه مخازن آب در روستاهای شهرستان هستیم.

حذف طرح آبرسانی با تانکر ۳۰ درصد از روستاهای شهرستان اردستان تا پایان سال

وی از ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش در بخش مهاباد اردستان خبر داد و تاکید کرد: امیدواریم طرح آبرسانی با تانکر ۳۰ درصد روستاهای شهرستان اردستان تا پایان سال حذف شود؛ با توجه به بارش‌های سال جاری بسیاری از قنوات شهرستان پس از ۱۰ سال احیا شد و کشاورزی در این روستاها رونق گرفت.

فرماندار اردستان با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر در حال انجام است، ادامه داد: شهر اردستان روی قنات قرار دارد و بیشتر واحدهای مسکونی این شهر روی قنوات احداث شده است؛ لذا برای اینکه طرح تفصیلی و جامع شهر به مشکل برخورد نکند، از مشاور دعوت شده است تا حریم قنوات را مشخص کند تا در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با مشکل مواجه نشویم.

احمدی‌طبا با بیان اینکه طرح هادی در شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر شهرستان اردستان همچون زواره و مهاباد تهیه می‌شود، گفت: دو هزار کیلومتر جاده در سطح شهرستان داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن راه ترانزیتی است و ۲۷۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان آسفالت فرسوده و خرابی دارد.

وی افزود: سال جاری طرح نهضت آسفالت توسط چهار اکیپ در سطح شهرستان آغاز شد و تاکنون ۵۰ کیلومتر از جاده‌ها آسفالت شده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه نهضت آسفالت در بیشتر روستاهای شهرستان اجرا می‌شود، اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال جاری ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در جاده‌های روستایی اجرایی شده است و تا پایان آبان‌ماه پیش‌بینی ۲۰۰ کیلومتر آسفالت را برای راه‌های روستایی داریم.

احمدی‌طبا اضافه کرد: طرح نهضت آسفالت به صورت مشارکتی آغاز و تاکنون یک میلیارد تومان از سوی معادن پرداخت شده است. فرمانداری، اداره راهداری و بسیج سازندگی نیز در تخصیص قیر همکاری دارند.

کد خبر 665829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.