۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
قیمت دقیق لباس فرم مدارس اعلام شد

رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران گفت: لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی ۴۲۱ تا ۴۶۵ هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم ۴۴۴ تا ۴۹۰ هزار تومان و برای دوره متوسطه از ۹۳۷ هزار تومان تا یک میلیون قیمت خورده است.

به گزارش ایمنا، اکبر صدقی درباره قیمت تمام‌شده دوخت لباس فرم مدارس اظهار کرد: امسال با نشست‌هایی که انجام شد، برای تمام مناطق تهران، لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی ۴۲۱ تا ۴۶۵ هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم ۴۴۴ تا ۴۹۰ هزار تومان قیمت خورده است.

وی افزود: پارچه‌های استفاده شده کامل ایرانی هستند و قیمت مواد اولیه ثابت نیست، اختلاف قیمت‌ها نیز به دلیل بی‌ثباتی است، اما کسی حق فروش بالاتر از ۴۹۰ هزار تومان ندارد، چراکه تمام موارد و سود در این قیمت لحاظ شده تا هم به نفع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده باشد.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان تهران ضمن توصیه به خیاطان برای رعایت قیمت‌ها و گران نفروختن لباس فرم مدارس خاطرنشان کرد: باید قیمت‌ها در معرض دید باشد تا اولیا در جریان قرار بگیرند.

وی در مورد اختلافات قیمت‌ها در بازار اظهار کرد: سال‌های قبل که کرونا بود، نظارتی وجود نداشت و برخی مدیران مدارس قراردادهایی با خیاطان بسته بودند؛ در حالی که قیمت باید توسط صنف اعلام شود، چراکه همه‌چیز مورد بررسی قرار گرفته است، بنابراین قیمت بالاتر باید به اولیا عودت داده شود و مردم تخلفات را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

صدقی گفت: لباس دوره متوسطه بدون گلدوزی ۹۳۷ هزار تومان است که با ۱۰ درصد نوسان مواد اولیه تا یک میلیون تومان هم می‌رسد؛ همچنین پیراهن و شلوار کتان پسرانه دوره متوسطه ۶۶۱ هزار تومان اعلام شده است.

منبع: فارس

کد خبر 665784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.