پارک‌های شهر اراک باید سالانه پایش شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک گفت: پارک‌های این کلان‌شهر باید حداقل یک بار در سال مورد پایش قرار گیرد و از نظر تجهیزات و امکانات شهری استاندارد باشد، به‌طوری که خانواده‌ها با ایمنی و آرامش کامل در این مکان‌ها حضور پیدا کنند.

علی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حادثه افتادن یک المان شهری در پارک شهدای گمنام اراک بر سر یک کودک ۱۱ ساله اراکی که منجر به فوت وی شد، ضمن ابراز همدردی با خانواده کودک حادثه‌دیده، اظهار کرد: کسانی که در زمینه این کم‌کاری مسئول هستند، باید در برابر افکار عمومی و خانواده مصیبت‌دیده پاسخگو باشند؛ این غفلت در کار موجب از دست دادن جان یک کودک شده و آسیبی را به این خانواده وارد کرده که جبران‌ناپذیر است.

وی با اشاره به حضور اعضای پارلمان به اتفاق شهردار اراک در منزل متوفی افزود: امیدواریم مسئولان تدابیری بیندیشند تا دیگر شاهد وقوع چنین اتفاقاتی در سطح شهر نباشیم؛ هر چند این اتفاق حادثه‌ای است که در طول سال‌ها احتمال وقوع آن کم است اما همین یک بار که اتفاق افتاد نیز منجر به ضایعه جبران‌ناپذیری شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: این اتفاق ناشی از قصور مسئولان و بی‌توجهی نسبت به مباحث ایمنی و اچ.‌اس.‌ای بوده است، در حالی که پارک‌های شهر اراک باید حداقل یک بار در سال مورد پایش قرار گیرد و از نظر تجهیزات و امکانات شهری استاندارد باشد، به‌طوری که خانواده‌ها با ایمنی و آرامش کامل در این مکان‌ها حضور پیدا کنند.

چگینی ادامه داد: به‌رغم اینکه بارها تذکرهای زیادی به‌ویژه در زمینه تردد موتورسواران که مانع از آرامش مردم در پارک‌ها می‌شوند، داده بودیم، این بی‌تدبیری در نصب المان‌های شهری در محل عبور و مرور مردم موجب اتفاق ناگوار شد.

وی گفت: راه‌حل منطقی و عقلانی باید در این زمینه در نظر گرفت و شرایط را به‌گونه‌ای آماده کرد که به‌هیچ عنوان و در هیچ شرایطی شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم؛ امیدواریم مجموعه شهرداری بتواند این واقعه که موجب آسیب‌دیدن یک خانواده و جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده است را تا حدی جبران کنند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: شهرداری باید ایمن‌سازی را با جدیت در بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری در اولویت کار خود قرار دهد.

کد خبر 665779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.