تحقق طرح «دوام الوند» نیاز به توجه مدیریت شهری دارد

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت:طرح دوام الوند در راستای افزایش ایمنی محلات شهر اجرا می شود که تحقق آن نیازمند توجه ویژه مدیریت شهری و استانی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _چهارشنبه هجدهم خردادماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: طرح «دوام الوند» در راستای افزایش ایمنی محلات شهر اجرا می‌شود که تحقق آن نیازمند توجه ویژه مدیرت شهری و استانی است

وی با اشاره به تخصیص بودجه برای تاب‌آوری همدان افزود: با توجه به حساسیت حوزه پدافند غیر عامل لازم است بودجه‌هایی برای این حوزه تخصیص پیدا کند اما شهرداری هنوز بودجه‌ای برای این موضوع تخصیص نداده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه حوزه پدافند غیرعامل باید به‌طور خودکار فعال شود، گفت: به‌نظر می‌رسد مجموعه شهری از حساسیت این حوزه نشناختی ندارد وگرنه به این حوزه توجه ویژه ای می‌شد.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان شهر تاب‌آور شناخته شده است، اضافه کرد: چگونه ممکن است برای چنین جایگاه مهمی بودجه ویژه ای اختصاص داده نشود؛ این موضوع کم‌توجهی به این حوزه را نشان می‌دهد.

نظری ادامه داد: طرح دوام الوند به عنوان داوطلب واکنش اضطراری محله به‌زودی راه‌اندازی می‌شود و برای این موضوع باید بودجه و هزینه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به بروز حوادث غیر مترقبه در شهر خاطرنشان کرد: لازم است واحد سیار مرکز فرماندهی مدیریت بحران برای اقدامات فوری ایجاد شود که این موضوع نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری است.

کد خبر 665771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.