زنده‌گیری و دورسازی سگ‌های بلاصاحب / شهروندان با شهرداری همکاری کنند

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه گفت: زنده‌گیری و دورسازی سگ‌های بلاصاحب توسط اکیپ‌های زنده‌گیری شهرداری و با استفاده از اسلحه‌ بیهوشی انجام می‌شود؛ شهروندان نیز برای کمک به زنده‌گیری و جمع‌آوری این سگ‌ها و انتقال آنها به پناهگاه از غذا دادن خودداری کنند.

نصرالله رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گلایه شهروندان از جولان گله‌ای سگ‌های بلاصاحب در محله‌های مختلف شهر مبارکه اظهار کرد: جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، نیازمند همکاری شهروندانی است که حامی حیوانات هستند.

وی همکاری نکردن شهروندان را مهم‌ترین مشکل در جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب دانست و افزود: شهروندان از سر دلسوزی به سگ‌های بلاصاحب غذا می‌دهند، به همین دلیل این حیوانات هر شب به همان محل برای تهیه غذا مراجعه می‌کنند و در بعضی موارد حتی هنگام زنده‌گیری سگ‌ها با مخالفت برخی شهروندان روبه‌رو می‌شویم که این دلسوزی‌های بی‌مورد به کار ما اخلال جدی وارد می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه خاطرنشان کرد: برخی شهروندان از سر دلسوزی به سگ‌های بلاصاحب غذا می‌دهند که همین امر عامل اصلی تجمع سگ‌ها در محدوده شهری و افزایش جمعیت آنها است.

رفیعی با بیان اینکه در بعضی موارد سگ‌ها از شهرهای اطراف جمع‌آوری و در مبارکه رها می‌شوند که یکی از مشکلات ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: شهرداری مبارکه در اجرای مواد قانونی و به عنوان دبیر طرح زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب شهرستان با برنامه‌ریزی و تشکیل جلسه‌های مداوم، تدابیر و تصمیمات لازم برای اجرای برنامه جامع و چگونگی زنده‌گیری و نگهداری سگ‌های و بلاصاحب را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به ضرورت زنده‌گیری و دورسازی سگ‌های بلاصاحب از مناطق شهری، تاکید کرد: زنده‌گیری و دورسازی سگ‌های بلاصاحب در مبارکه توسط اکیپ‌های زنده‌گیری شهرداری و با استفاده از اسلحه بیهوشی انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مبارکه با بیان اینکه بهترین راه کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب و کاهش زادوولد آنها، از دسترس خارج کردن پسماندهای غذایی و منابع تغذیه این حیوانات است، تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از رهاسازی پسماندهای مواد غذایی در دسترس حیوانات خودداری کنند، چراکه در دسترس بودن این پسماندها به عنوان غذا موجب افزایش بی‌رویه زادوولد حیوانات می‌شود.

رفیعی گفت: غذارسانی شهروندان به سگ‌ها از روی حیوان‌دوستی در ظاهر امری خوشایند است، اما نتیجه این غذارسانی افزایش انفجاری تعداد سگ‌ها است که به‌طور مستقیم تعادل زیست‌محیطی منطقه را به هم می‌زنند و باعث صدمات غیرقابل جبران به سایر گونه‌های حیات‌وحش پیرامون شهرها می‌شوند.

به گزارش ایمنا، چند سالی است که زادوولد و رشد صعودی جمعیت سگ‌های بلاصاحب به معضلی لاینحل در شهرها و روستاهای کشور تبدیل شده است؛ وجود تعداد زیاد سگ‌های بلاصاحب نه تنها موجب بروز پیامدهای بهداشتی می‌شود، بلکه ایجاد رعب برای شهروندان و احتمال انتقال بیماری‌های انگلی و گازگرفتگی را به همراه دارد. لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۵ قلاده سگ توسط واحد زنده‌گیری معاونت خدمات شهری شهرداری مبارکه از سطح شهر مبارکه جمع‌آوری و حدود ۳۰ قلاده عقیم‌سازی و در طبیعت رها شده‌اند.

کد خبر 665697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشید IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
    0 0
    سلام بله دقیقا همین راه درسته عقیم کنن و رها نه اینکه این زبان بسته ها کشته بشن کجای اسلام همچین چیزی رو گفته باید به پناهگاه ها انتقال داده بشن و عقیم سازی بشن