از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

رونمایی روز گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسدران انقلاب اسلامی از موشک هایپرسونیک «فتاح» واکنش‌های گسترده‌ای را میان رسانه‌های بین‌المللی و کاربران فضای مجازی در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موشک هایپرسونیک «فتاح» بامداد سه‌شنبه، شانزدهم خردادماه رونمایی شد، موشکی که هم ایران را در ردیف چهار قدرت برتر صاحب این تکنولوژی در جهان قرار داد و هم برای مقامات آمریکایی و صهیونیستی ثابت کرد که فتوشاپ و تبلیغاتی در کار نیست و هرگونه اقدامی علیه تمامیت ارضی ایران، در کمترین زمان پاسخ داده خواهد شد.

آبان‌ماه سال گذشته بود که سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه، در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه، از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت که این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد. سال گذشته که سردار حاجی‌زاده خبر تولید این نوع موشک را در رسانه‌ها علنی کرد، مقامات واشنگتن و اروپایی‌ها مدعی شدند که ایران قابلیت دسترسی به موشک‌های هایپرسونیک را ندارد و این تبلیغاتی از سوی تهران است.

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

اما امروز برای همه مشخص شد که جمهوری اسلامی ایران نیز به فناوری ساخت سلاح هایپرسونیک در کلاس موشک‌های بالستیک و کروز دست پیدا کرده و به جمع کشورهایی که از این قابلیت برخوردارند، پیوسته است. رونمایی روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب از این دستاورد بزرگ ایران اسلامی واکنش‌های گسترده‌ای را میان رسانه‌های بین‌المللی در پی داشته است.

وبگاه صهیونیستی واللا در این راستا نوشت:

ایران از اولین موشک هایپرسونیک خود رونمایی کرد، این موشک موسوم به «فاتح» در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رونمایی شد. به گفته تهران، برد آن به ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد و می‌تواند از «همه سامانه‌های پدافند هوایی دشمن» عبور کند.

وبگاه صهیونیستی کان نیز نوشت:

برای اولین بار: ایران یک موشک هایپرسونیک رونمایی کرد. این موشک با سرعتی در حدود ۱۵ هزار کیلومتر در ساعت در مقابل چشمان رئیس‌جمهور و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رونمایی شد. به گفته ایرانی‌ها، «این موشک قابلیت دور زدن سامانه‌های موشکی پیشرفته ضدبالستیک آمریکا و اسرائیل را دارد.»

جروزالم پست نوشت:

"فتاح" می‌تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل (فلسطین اشغالی) برسد.

خبرگزاری رویترز و پایگاه خبری گاردین نوشتند:

"فتاح" ۱۴۰۰ کیلومتر بُرد و قابلیت نفوذ به تمام سپرهای دفاعی را دارد.

العربیه و الجزیره هم به شیوه پرواز این موشک پرداختند و نوشتند:

فتاح به دلیل قدرت مانور و سرعت بالای خود، می‌تواند در یک مسیر پیچیده پرواز کند و به سامانه‌های دفاع موشکی نفوذ کند.

شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی هم در گزارش به رونمایی موشک بالستیک مافوق صوت فتاح پرداخت و افزود:

موشک ایرانی فتاح بردی معادل ۱۴۰۰ کیلومتر دارد و سرعت بسیار بالا، قدرت مانور و مخفی شدن مقابل پدافند هوایی از ویژگی‌های بازر آن است.

این شبکه صهیونیستی با اشاره به اینکه این موشک می‌تواند امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید کند، افزود: سرعت این موشک پیشرفته ۱۳ ماخ یا ۱۳ برابر سرعت صوت است.

پایگاه خبری «صدی البلد» مصر در این باره نوشت:

موشک مافوق صوت فتاح که امروز توسط ایران رونمایی شد، پیامی برای رژیم اسرائیل است زیرا می‌تواند از سامانه‌های دفاعی تل‌آویو عبور کند. رونمایی از این موشک در واکنش به تهدیدات اخیر رژیم اسرائیل مبنی بر احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران انجام شد و ابزار قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

اما رونمایی از موشک «فتاح» واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشته است و کاربران زیادی از رونمایی موشک هایپرسونیک «فتاح» استقبال کردند و این اقدام را برگ برنده دستگاه دیپلماسی دانستند. برخی دیگر از کاربران فضای مجازی با اشاره به وحشت رسانه‌های صهیونیستی از رونمایی «فتاح» برای رژیم غاصب خط و نشان کشیدند.

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

از سرگیجه رسانه‌های غربی تا کابوس بی‌پایان صهیونیست‌ها

کد خبر 665691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.