عدالت پارکینگی به روش لئون فرانسه

لئون فرانسه با تعیین سیاست‌های جدید برای محاسبه مبالغ پارکینگ، این هزینه‌ها را از نظر اجتماعی و زیست‌محیطی عادلانه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لئون، سومین شهر بزرگ فرانسه با پیاده‌سازی سیاستی جدید برای پارکینگ در مناطق عمومی خود سعی دارد از این امر به‌عنوان محور دیگری برای ترویج عدالت اجتماعی و تقویت اقدامات اقلیمی استفاده کند. طبق این سیاست، هزینه قابل‌پرداخت برای پارک اتومبیل در این شهر به عوامل مختلفی بستگی دارد که این هزینه‌ها به‌منظور تشویق استفاده از وسایل‌نقلیه برقی و کم‌آلاینده از سال آینده به‌صورت تدریجی تعیین می‌شود تا به قشر آسیب‌پذیر جامعه دسترسی برابر به فضاهای عمومی بدهد.

بنا بر سیاست جدید دارندگان وسایل‌نقلیه الکتریکی هزینه کمتر و صاحبان خودروهای دیزلی با سوخت فسیلی هزینه بیشتری برای پارک آن خواهند پرداخت. هزینه پارکینگ خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر، همچنین افرادی با پایین‌ترین سطح درآمد نیز با ضریب همبستگی محاسبه می‌شود که عبارت است از قابلیت پیش‌بینی یک متغیر بر حسب متغیر دیگر.

عدالت پارکینگی به روش لیون فرانسه

مقامات محلی لئون معتقدند که اتخاذ یک سیاست جهانی جابه‌جایی می‌تواند کیفیت زندگی را با سازماندهی استفاده از فضای عمومی و امکان اجرای طرح‌های ترافیک روان در شهر بهبود ببخشد. به این ترتیب شهر لئون یک سیاست جابه‌جایی پیشگیرانه را برای پاسخ به شرایط اضطراری آب‌وهوایی، آلودگی جوی و چالش‌های ایمنی جاده‌ها و اشتراک‌گذاری بهتر مناطق عمومی به‌صورت عادلانه برای همه اقشار جامعه رهبری می‌کند.

مطابق با سیاست جدید پارکینگ خودروها در لئون، در راستای کمک به مبارزه با آلودگی هوا، خودروهای الکتریکی به‌استثنای وسایل‌نقلیه بزرگ، به‌طور خودکار از نرخ کاهش‌یافته ۱۵ یورو در ماه بهره‌مند خواهند شد. خانواده‌های پرجمعیت، خانوارهای دارای درآمد متوسط و دارندگان خودروهای موتور احتراقی با وزن کمتر از ۱۰۰۰ کیلوگرم در بخش خودروهای شهری کوچک نیز صرف‌نظر از نوع وسیله‌نقلیه خود از این نرخ کاهش‌یافته بهره‌مند خواهند شد. برای خودروهای احتراق داخلی با وزن بیش از یک هزار و ۷۲۵ کیلوگرم و خودروهای سبز با وزن بیش از ۲.۲ تن نیز به‌عنوان تأثیرگذارترین وسایل‌نقلیه بر محیط زیست و خودروهای بزرگی که فضاهای کمیاب شهری را مسدود می‌کنند، پرداخت هزینه ۴۵ یورو در ماه تعیین شده است، زیرا این وسایل‌نقلیه جدای از گران‌تر بودن در زمان تصادف آسیب بیشتری وارد و هنگام ترمز ذرات ریز بیشتری از خود ساطع می‌کنند. بنابراین تا آنجا که به شهر لئون مربوط می‌شود باید در مورد مقررات ترافیکی در محدودیت باشند.

عدالت پارکینگی به روش لیون فرانسه

کد خبر 665678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.