دست‌فروشان خیابان حافظ جمع‌آوری می‌شوند

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس گفت: طبق تصمیم‌گیری این اداره و با توجه به حضور اتباع در خیابان حافظ در مرکز شهر، تصمیم بر آن شد تا دست‌فروشان از سطح این خیابان جمع‌آوری و ساماندهی شوند.

مهدی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از مدت‌ها قبل و زمانی که من هنوز در اداره تخلفات شهری مشغول به‌کار نبودم، تعدادی از مغازه‌داران نقاط مختلف شهر به دلیل پرازدحام بودن و موقعیت خیابان حافظ در مرکز شهر اقدام به دست‌فروشی در این خیابان می‌کردند.

وی افزود: پس از مدتی در کنار این دست‌فروشان اتباع نیز حضور پیدا کردند و مشغول دست‌فروشی شدند، اتباع با بعضی از مغازه‌داران قرار گذاشته بودند که به نام آنها بساط پهن کنند و از این طریق سودهای کلانی به دست می‌آوردند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: پس از این اتفاقات، مراتب نارضایتی کسبه و شکایت آنها از دست‌فروشان به ما رسید که با برقراری نشست فوری با معاون خدمات شهری بندرعباس و کسبه ناراضی صحبت و چندین جلسه برگزار کردیم، در این میان عده‌ای حامی دست‌فروشان و عده‌ای مخالف آن‌ها بودند.

باستین تاکید کرد: طی بازدیدی که به اتفاق معاون خدمات شهری داشتیم نتوانستیم تشخیص دهیم که کدام دست‌فروش تبعه ایرانی و کدام تبعه خارجی است؛ لذا حضور پلیس اتباع برای شناسایی اتباع دست‌فروش ضرورت داشت تا این افراد را شناسایی کنیم، در نهایت تصمیم بر آن شد که دست‌فروشان خیابان حافظ به‌طور کلی جمع‌آوری شوند.

وی گفت: برخی عنوان می‌کنند که ساعت حضور دست‌فروشان تداخلی با ساعت کار کسبه مغازه‌دار نداشته است؛ ساعت ۱۲:۰۰ تا ساعت ۱۶:۰۰ بازار بسته است، اما کسبه ناراضی هستند؛ لذا تصمیم به جمع‌آوری دست‌فروشان از خیابان حافظ گرفتیم‌.

کد خبر 665668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.