۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
انفجار در ساختمان ۵ طبقه حادثه‌آفرین شد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت:آتش‌سوزی در ساختمان مسکونی پنج مصدوم برجای گذاشت.

مجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بامداد امروز_ سه‌شنبه شانزدهم خردادماه_ با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند و صدای انفجار و مشاهده دود و آتش از طبقه همکف یک مجتمع مسکونی در مشهد، را اطلاع دادند.

وی افزود: ستاد فرماندهی بلافاصله گروه اطفا حریق و نجات‌گران ایستگاه‌های ۵۱،۲۸ و یک آتش‌نشانی را به محل حادثه در بولوار هنرور اعزام کرد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشخص شد، انفجار توأم با آتش‌سوزی در یک واحد مسکونی در پیلوت آپارتمانی پنج طبقه مسکونی به وقوع پیوسته است و دود ناشی از این حریق در حال سرایت به سایر قسمت‌های این مجتمع بود که این اتفاق منجر به محبوسی ساکنان در طبقات بالایی این آپارتمان شد.

وی تصریح کرد: بلافاصله آتش‌نشانان به دو گروه تقسیم شده و گروه اول ۱۶ نفر از افراد حاضر در این آپارتمان مسکونی نجات داده و به محل امن منتقل کرده و گروه دوم نیز هم‌زمان اقدام به مهار کامل آتش‌سوزی این منزل مسکونی کردند.

فرهادی خاطرنشان کرد: در این آتش‌سوزی علاوه‌بر تخریب بخشی از واحد مسکونی در طبقه همکف این آپارتمان و ایراد خسارت به دو خودرو سواری پارک شده در محل، چند نفر نیز مجروح شده که به بیمارستان منتقل شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: آتش‌نشانان اعزامی پس از اتمام عملیات ضمن ایمن‌سازی محل حادثه و انجام عملیات تهویه و رفع دودگرفتگی طبقات این آپارتمان به مأموریت خود پایان دادند.

وی گفت: نشت گاز شهری یکی از دلایل اولیه این انفجار بوده و بررسی‌های بیشتر برای تعیین علت دقیق حادثه در جریان است.

پنج نفر در حادثه آتش سوزی مصدوم شدند

محمد علی‌شاهی، مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد نیز درباره حادثه انفجار و آتش‌سوزی در ساختمان پنج طبقه، گفت: مجروحان این حادثه پنج نفر بودند و یک زن جوان با سوختگی ۴۰ درصد به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل شد و چهار نفر نیز دچار استرس عصبی شده بودند.

وی تصریح کرد: سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام و چهار مصدوم دیگر نیز به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد انتقال داده شدند.

کد خبر 665566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.