افزایش پایداری هلسینکی با محاسبه‌گرهای کربن شهری

خلاقان اهل هلسینکی، پایتخت فنلاند محاسبه‌گری را طراحی کرده‌اند که می‌تواند میزان انتشار گازهای آلاینده در هوای شهر را مشخص کند و با در اختیار گذاشتن داده‌های به دست آمده به نهادهای مسئول، به مدیران در بهبود پایداری شهر کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محاسبه‌گر جدیدی که توسط خلاقان اهل هلسینکی ساخته شده است امکان آگاهی از میزان انتشار گازهای آلاینده در هر مکانی را فراهم می‌آورد. این ابتکار در طراحی رویدادهای گردشگری بسیار پرنقش خواهد بود زیرا هلسینکی در بازه‌های زمانی خاصی میزبان مسافران زیادی می‌شود. مؤسسات اهل پایتخت فنلاند می‌توانند از این محاسبه‌گر حتی برای سنجش کربن ناشی از برگزاری جلسات مجازی بهره بگیرند و به واسطه آن‌ها، منابع انتشار گازهای آلاینده را شناسایی کنند تا در نهایت، رویکردهایی دوستدار محیط زیست برای برگزاری رویدادها و جلسات مختلف خود اتخاذ کنند.

اولویت‌های کربن خنثی

هلسینکی یکی از شهرهای توریست‌پذیر جهان به‌شمار می‌رود که مدیران آن به منظور رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری، برنامه‌ای برای بازه زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ طراحی کرده و پایداری سفر و هدف صفر انتشار کربن را در رأس اولویت‌های اجرایی آن قرار داده‌اند. برنامه‌ریزان پایتخت فنلاند ادعا کرده‌اند که به‌زودی به حذف تمام رقبای خود در زمینه گردشگری دوستدار محیط زیست خواهند پرداخت و شهر را به پایتخت گردشگری جهان تبدیل خواهند کرد.

بهبود پایداری هلسینکی با محاسبه‌گرهای کربن شهری

بدون شک، توسعه محاسبه‌گر انتشار کربن می‌تواند آن‌ها را در تحقق هدف خود یاری کند و به واسطه کمک به کاهش انتشار گازهای آلاینده نظیر دی‌اکسید کربن، متان و نیتروژن مونواکسید در کاهش آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی بسیار اثربخش باشد.

محاسبه‌گر جدید به سنجش میزان گازهای آلاینده نام‌برده در شش بخش اصلی شامل ترافیک و حمل‌ونقل، مصرف انرژی، خوراک، پسماند، مسکن و خدمات می‌پردازد و از این طریق می‌تواند مدیران را به اعمال اقدامات کارآمد برای به حداقل رساندن وجود آن‌ها در هر قسمت سوق دهد. پایدارسازی رویدادها و جشنواره‌های شهری که بیشترین تعداد گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند نیز در رأس برنامه‌های مدیران هلسینکی در بهره‌مندی از دستگاه جدید به‌شمار می‌رود که برای این منظور، از آن‌ها به‌طور گسترده در محل برگزاری این رویدادها استفاده خواهد شد.

بهبود پایداری هلسینکی با محاسبه‌گرهای کربن شهری

کد خبر 665500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.